728 x 90

رسانه حکومتی: افزایش ۵برابری نرخ خودکشی در جامعه پزشکی

کادر درمان
کادر درمان

اعتماد آنلاین رسانه حکومتی شنبه ۳۰دی، به‌نقل از یک متخصص طب اورژانس بیمارستان درباره افزایش خودکشی کادر پزشکی در نظام آخوندی نوشت، طبق بررسی‌های انجام شده، آمار خودکشی در جامعه پزشکی ۳.۱ تا ۵برابر افزایش پیدا کرده است. به‌طوری که در جمعیت دستیاری (رزیدنتی) کشور، که معادل ۱۴هزار نفر است، سالانه به‌طور متوسط ۱۳ خودکشی منجر به مرگ داریم..

این متخصص طب اورژانس بیمارستان بهارلو افزود: سالانه به‌طور متوسط ۱۳خودکشی منجر به مرگ داریم. بر اساس یافته‌ها، آمار خودکشی در میان پزشکان مرد ۴۰درصد و در پزشکان زن ۱۳۰درصد، نسبت به جمعیت عمومی، افزایش یافته که عدد قابل توجه و نگران‌کننده‌ای است.
وی علت افزایش خودکشیها در جامعه پزشکی را، حجم بالای کار، مسئولیت‌های فراوان، عدم دریافت حقوق مکفی و نداشتن امنیت شغلی، مجموعه عواملی است که یک رزیدنت را از ادامه فعالیت بازمی‌دارد و او را دلسرد می‌کند. خودکشی رزیدنتها امروزه بیشتر جنبه «بحران» پیدا کرده؛ به‌طوری که در کل جمعیت دستیاری (رزیدنتی) کشور، که معادل ۱۴هزار نفر است، سالانه به‌طور متوسط ۱۳خودکشی منجر به مرگ داریم و با بررسی وضعیت سلامت روان ۲۵۳رزیدنت روانپزشکی مشخص شد که فشار روانی وارده بر این جمعیت، جدی‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28d1bc79-76f0-4b44-bb71-a03b229fbb68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات