728 x 90

رویترز: انگلستان و دانمارک پول و سلاح بیشتر به اوکراین اهداء می‌کنند

نشست وزرای دفاع اروپا در کپنهاگ
نشست وزرای دفاع اروپا در کپنهاگ

رویترز روز پنجشنبه ۲۰مرداد در گزارشی از کپنهاک درباره اهدای پول و سلاح بیشتر به اوکراین توسط دولتهای انگلستان و دانمارک نوشت: روز پنجشنبه همزمان با نشست وزرای دفاع اروپا در کپنهاگ برای بحث در مورد حمایت بلندمدت از دفاع این کشور در برابر تهاجم روسیه، انگلستان و دانمارک کمکهای مالی و نظامی بیشتری به اوکراین ارائه خواهند کرد.

انگلستان که قبلاً سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته را به اوکراین اهدا کرده و به هزاران سرباز او آموزش نظامی داده است، اعلام کرد که سیستم‌های موشکی چند پرتابه بیشتری ارسال خواهد کرد.

این کشور هم‌چنین «تعداد قابل توجهی» از موشکهای هدایت‌شونده دقیق M۳۱A۱ را اهدا می‌کند که می‌توانند اهدافی را تا فاصله ۸۰کیلومتری هدف قرار دهند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلستان در بیانیه‌یی گفت: «این آخرین بخش از حمایت نظامی، نیروهای مسلح اوکراین را قادر می‌سازد تا به دفاع در برابر تجاوز روسیه و استفاده بی‌رویه از توپخانه دوربرد ادامه دهند».

«ادامه حمایت ما پیام بسیار روشنی را ارسال می‌کند، انگلستان و جامعه بین‌المللی هم‌چنان با این جنگ غیرقانونی مخالف هستند و شانه به شانه می‌ایستند و به اوکراین کمک نظامی دفاعی می‌کنند تا به آنها در دفاع در برابر تهاجم پوتین کمک کنند».

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک در کنفرانسی در کپنهاگ به میزبانی اوکراین، دانمارک و انگلستان گفت، دانمارک کمکهای مالی خود به اوکراین را ۱۱۰میلیون یورو (۱۱۴ میلیون دلار) افزایش خواهد داد.

او گفت: «این جنگ علیه ارزش‌هایی است که اروپا و جهان آزاد بر اساس آن بنا شده‌اند... امروز ما تعهد خود را برای حمایت از اوکراین مجدداً تأیید می‌کنیم».

اقدامات جدید کل کمکهای دانمارک به اوکراین از زمان آغاز جنگ را به بیش از ۳میلیارد کرون دانمارکی (۴۱۷ میلیون دلار) می‌رساند... .

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی از طریق ویدئویی در طول کنفرانس اهداکنندگان برای اوکراین در کاخ کریستینزبورگ، در کپنهاگ، دانمارک در روز پنجشنبه صحبت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3a32341-ea62-4a18-83d5-5e763528d9d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات