728 x 90

رویترز: رژیم ایران با دسترسی کامل بازرسان آژانس موافقت کرده، این امر هفته آینده اتفاق می‌افتد

پروژه اتمی رژیم
پروژه اتمی رژیم

خبرگزاری رویترز به‌نقل از دیپلمات‌های غربی خبر داد که رژیم آخوندی موافقت کرده به‌بازرسان آژانس، اجازهٔ دسترسی کامل را به‌کارخانهٔ غنی‌سازی سوخت در نطنز بدهد و «این امر باید هفتهٔ آینده اتفاق بیفتد».

رویترز در رابطه با سنگ‌اندازیهای رژیم در کار بازرسان نوشت: دیپلمات ها می‌گویند، ایران دسترسی بازرسان هسته‌یی سازمان ملل به کارخانه اصلی غنی‌سازی اورانیوم خود در نطنز را محدود کرده بود و دلیل این امر نگرانیهای امنیتی پس از حمله اسراییل به این سایت در آوریل است. این اقدام توسط (رژیم) ایران دقیقاً حساب‌شده است تا بدون ایجاد یک حادثهٔ بزرگ دیپلماتیک، تنها یک مزاحمت بوده باشد. یک دیپلمات گفت: "مقام‌های رژیم ایران بسیار تاکتیکی عمل می‌کنند."

در گزارش رویترز آمده است: «به‌نظر می‌رسد انفجار و قطع برق در ماه آوریل در نطنز، قلب برنامهٔ غنی‌سازی اورانیوم (رژیم) ایران، به سانتریفوژهای کارخانهٔ زیرزمینی و مقیاس تجاری غنی‌سازی سوخت در آنجا آسیب رسانده است. آخرین گزارش ۳ماههٔ آژانس انرژی اتمی آژانس درباره (رژیم) ایران در ماه می‌ نشان داد که تولید غنی‌سازی آن کند شده است». (رویترز ۱۰ تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1eee721-9cc6-41ed-bde5-a16b49637d09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات