728 x 90

رویترز: سپاه پاسداران افسران را از سوریه بیرون می‌کشد

پاسداران در سوریه- عکس از آرشیو
پاسداران در سوریه- عکس از آرشیو

خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه ۱۲بهمن نوشت: پس از حملات اسرائیل، سپاه پاسداران افسران را از سوریه بیرون می‌کشد.

پنج منبع آگاه گفتند که سپاه پاسداران استقرار افسران ارشد خود در سوریه را به‌دلیل سیل حملات مرگبار اسراییل کاهش داده است و بیشتر به شبه‌نظامیان متحد برای حفظ نفوذ خود در آنجا تکیه خواهد کرد.

سپاه پاسداران از زمانی که یک دهه پیش برای کمک به بشار اسد در جنگ سوریه آمده است، اخیراً بیشترین تلفات را در سوریه متحمل شده است. از دسامبر، حملات اسراییل بیش از نیمی از اعضا، از جمله یکی از ژنرال‌های اطلاعاتی ارشد خود را از دست داده است.

یکی از مقامات ارشد امنیتی منطقه‌یی که از تهران مطلع شده است گفت که فرماندهان ارشد ایرانی به همراه دهها افسر میان رده سوریه را ترک کرده‌اند و آن را به‌عنوان کاهش حضور در این کشور توصیف کرد.
 این خبرگزاری نتوانست برای اظهارنظر با سپاه پاسداران تماس بگیرد و وزارت اطلاعات سوریه به سؤالات ایمیل شده برای این داستان پاسخی نداد.
یک منبع دیگر، یکی از مقامات منطقه‌یی نزدیک به رژیم ایران، گفت که آنهایی که هنوز در سوریه هستند، دفاتر خود را ترک کرده‌اند و دور از انظار می‌مانند. ایرانی‌ها سوریه را رها نمی‌کنند اما حضور و تحرکات خود را تا حد زیادی کاهش دادند».
رویترز برای این ماجرا با شش منبع آگاه از استقرار رژیم ایران در سوریه صحبت کرد. آنها به‌دلیل حساسیت موضوع از معرفی خود خودداری کردند.
سه تن از این منابع گفتند که سپاه نگرانی خود را با مقامات سوری مطرح کرده است که نشت اطلاعات از درون نیروهای امنیتی سوریه در حملات مرگبار اخیر نقش داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3d8ed2e-8423-43b1-a5c4-22b0399c4a27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات