728 x 90

رویترز: در صورت تهاجم گسترده به رفح آمریکا ارسال تسلیحات به اسراییل را متوقف خواهد کرد

جو بایدن
جو بایدن

خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت گزارش داد: بایدن می‌گوید اگر اسراییل به رفح حمله کند، آمریکا از ارسال سلاحهایش جلوگیری می‌کند.

جو بایدن روز چهارشنبه برای اولین بار علناً به اسراییل هشدار داد که در صورت تهاجم گسترده نیروهای اسراییلی به رفح، شهری پر از پناهجویان در جنوب غزه، آمریکا ارسال تسلیحات به اسراییل را متوقف خواهد کرد.
بایدن در مصاحبه‌یی به سی.ان.ان گفت: من به صراحت اعلام کردم که اگر آنها به رفح بروند... ، من سلاحهایی را که از لحاظ تاریخی برای مقابله با رفح استفاده شده است، برای مقابله با شهرها - که با این مشکل مقابله می‌کنند، تأمین نمی‌کنم.
اظهارات بایدن نشان‌دهنده قوی‌ترین اشاره او تا به امروز در تلاش برای جلوگیری از حمله اسراییل به رفح است و در عین‌حال بر شکاف فزاینده بین آمریکا و قوی‌ترین متحدش در خاورمیانه تأکید می‌کند.
- بایدن اذعان کرد که اسراییل از تسلیحات آمریکایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده کرده است، جایی که اسراییل ۷ ماه پیش با هدف نابودی حماس حمله کرده است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حملات اسراییل تاکنون ۳۴ هزار و ۷۸۹ فلسطینی را که بیشتر آنها غیرنظامی بودند، کشته است.
او در پاسخ به سؤالی درباره بمبهای ۲۰۰۰ پوندی[۹۰۰کیلویی] ارسال شده به اسراییل گفت: «در نتیجه بمبها و راههای دیگری که در مراکز جمعیتی بکار برده می‌شوند، غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59fa6b03-58a7-4fc3-9342-f30c0ceb0fdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات