728 x 90

زالی: پایتخت آلوده است و شرایط تغییری نکرده

کرونا در تهران
کرونا در تهران

علیرضا زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونای تهران روز چهارشنبه ۱۷اردیبهشت گفت که تغییری در شرایط این شهر به‌وجود نیامده و از گروه‌های پرخطر خواست از حضور در سطح شهر اجتناب کنند.

وی درباره بازنگری پروتکل‌های بهداشتی بعضی مشاغل گفت: به‌نظر می‌رسد پروتکل‌هایی که برای این مراکز صادر شده در تناسب با شرایط جمعیت حاضر در آنها نیست.

این در حالی است که آخوندهای حاکم با دست باز با کاهش محسوس محدودیت‌های مرتبط با کرونا به بسیاری از کسب‌و کارها اجازه فعالیت داده است.

زالی افزود: شهر تهران به‌عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود و بسیاری از سطوح به ویروس کووید ۱۹ آلوده است.

رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونای تهران گفت: در ۲۴ ساعته گذشته تعداد بیمارانی که به‌عنوان مورد جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای شهر تهران بستری شدند، به رقمی بالغ بر ۲۱۲نفر رسید.

وی هم‌چنین شرایط استان تهران در زمینه بیماری کووید ۱۹ را شکننده و بی‌ثبات ارزیابی کرد و گفت آمار مبتلایان به کرونا، تفاوت قابل توجهی با روزهای گذشته نداشته است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا ۱۶اردیبهشت، نزدیک ۱۰۰هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از شش هزار و ۳۰۰نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

اما مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع آمار واقعی را چندین برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرده است.

حسین عرفانی رئیس اداره مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت هشدار داده که "‌‌هنوز با ایمنی گله‌ای یا انبوه در ایران خیلی فاصله داریم. بنابراین این‌که عده‌یی از مردم فکر کنند ایمنی پیدا کرده‌اند و می‌توانیم وارد شرایط عادی زندگی شویم درست نیست"‌‌.

وی گفت کمتر از نیم درصد ایرانیان به کرونا مبتلا شده‌اند، این در حالی است که برای ایمنی گله‌ای یا ایمنی انبوه که برخی مطرح می‌کنند باید ۷۰ تا ۷۵درصد جمعیت گرفته باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60561f17-4880-42a1-935e-a8fafc44d344"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات