728 x 90

زندانی سیاسی سهیل عربی هم‌چنان زیر شکنجه

زندانی سیاسی سهیل عربی
زندانی سیاسی سهیل عربی

زندانی سیاسی سهیل عربی هم‌چنان در قرنطینه تیپ۱ زندان تهران بزرگ با وضعیت بینی شکسته و متورم و چشمان کبود به‌شدت درد می‌کشد. دژخیمان هنوز وی را برای مداوا و عمل شکستگی بینی به بیمارستان منتقل نکرده و به این ترتیب وی را شکنجه می‌دهند.

گزارشها حاکی است که پاهای سهیل حتی در داخل قرنطینه؛ پابند و زنجیر وصل کرده‌اند. شکنجه‌گران در قرنطینه برای شکنجه وی با جفت پا رو پابندهای سهیل میپرند. به همین علت دور پاهایش زخم‌های عمیقی ایجاد شده است.

جان سهیل زیر شکنجه‌های جلادان در خطر است.

سهیل عربی متولد ۳۰مرداد ۱۳۶۴ یک وبلاگ نویس فعال در عرصه فضای مجازی و همچنین عکاس است.

او که آذرماه سال ۹۲ توسط سپاه پاسداران بازداشت شد ابتدا به اتهام «سب‌النبی و توهین به مقدسات» به اعدام محکوم شد. اما در تیرماه ۱۳۹۴ یکی از شعبات دیوان عالی کشور حکم اعدام او را لغو کرد. او پس از اعاده دادرسی و نقض حکم به ۷سال و نیم حبس محکوم شد.

 

ممانعت از ملاقات مادر سهیل عربی با فرزندش

شکنجه‌گران زندان تهران بزرگ، روز یکشنبه ۱۷تیرماه ۹۷؛ برای سومین هفته متوالی از ملاقات فرنگیس مظلوم، مادر زندانی سیاسی سهیل عربی، با فرزندش ممانعت به‌عمل آوردند.

دژخیمان زندان تهران بزرگ پس از ساعتها انتظار کشیدن مادر این زندانی در زندان، بار دیگر به دروغ به او گفتند زندانی سیاسی سهیل عربی در بیمارستان بستری است و مانع ملاقات شدند.

یادآوری می‌شود در ادامه نقض وخیم حقوق‌بشر در ایران، زندانی سیاسی سهیل عربی طی یک‌ ماه اخیر بارها توسط پاسدار شکنجه‌گران زندان۲ الف سپاه در اوین، از جمله توسط پاسداری به‌نام تاجیک مورد شکنجه و ضرب ‌و شتم های وحشیانه قرار گرفته و بینی‌اش شکسته و بدون مداوا در زندان تهران بزرگ محبوس است.

هفته گذشته دادگاه حکم ۶سال حبس برای سهیل و یک‌سال و نیم حبس برای همسرش را اعلام کرد.

 

بیشتر بخوانید:


نامه مهر ۹۶سهیل عربی، زندانی سیاسی از اوین

سهیل عربی، زندانی عقیدتی که در مهر ۹۶ در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، در نامه‌یی از داخل زندان به همسرش نوشته بود:‌ «من شک ندارم روزی از شر ظالمان رها می‌شویم؛ پرونده من را می‌خوانید و ایمان می‌آورید که حتی یک روز زندان بودن حق من نبود.»

او بازجوها و قضات را که علیه او اقدام کرده و حکم دادند، فاسد خواند.

سهیل عربی که آن زمان در بند۳۵۰ اوین زندانی محبوس بود یک ماه اعتصاب‌غذای‌تر و هشت روز اعتصاب‌غذای خشک کرد.

یک روز پیش از انتشار این نامه، سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اعتصاب‌غذای سهیل عربی، از وضعیت او ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» و دسترسی او به مراقبت‌های کامل پزشکی شد.

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط زندانی سیاسی سهیل عربی شد

قسمتی از نامه زندانی سیاسی سهیل عربی در روز عاشورا سهیل عربی با لبان خشک فریاد می‌زند

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4844377f-afdf-496f-b713-110d17079086"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات