728 x 90

زوزه‌های قضاییه خامنه‌ای به‌خاطر محاکمه دژخیم قتل‌عام ۶۷ حمید نوری در سوئد

دادگاه دژخیم حمید نوری
دادگاه دژخیم حمید نوری

زوزه‌های قضاییه خامنه‌ای به‌خاطر محاکمه دژخیم قتل‌عام ۶۷ حمید نوری در سوئد

خبرگزاری قضاییه دژخیمان:

در سوئد چه بر سر حمید نوری آمده است؟!

دستگیری او تماماً بر پایه شهادت اعضای مجاهدین است

که مدعی هستند این فرد زندانبان آنها بوده است

 

خبرگزاری قضاییه جلادان- ۲۷دی ۱۴۰۰ نوشت:

گزارشی از یک دادگاه طولانی در استکهلم/ در سوئد چه بر سر حمید نوری آمده است؟!

کشور سوئد بر اساس ادعا‌های مجاهدین در حال محاکمه حمید نوری است.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ابتدای سال جدید میلادی، دادگاهی در استکهلم سوئد دور جدید جلسات خود برای محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری را از سر گرفته است.

در طول ۵۷ جلسه دادگاه در ۵ماه گذشته مجاهدین و دادگاه سوئد هنوز هیچ مدرک جدی و محکمه‌پسندی علیه نوری مطرح نکرده‌اند، باین‌حال روند این دادگاه نمایشی که بر اساس بعضی اخبار تاکنون برای دولت سوئد بیش از ۵۰میلیون یورو هزینه در پی داشته هم‌چنان ادامه دارد.

حمید نوری در فرصت کوتاهی که دادگاه برای دفاع از خود به او داده، علاوه بر افشاگری در خصوص سوابق مجاهدین‌، نسبت به چگونگی ربوده شدن، روند دادرسی و نوع برخورد‌ها در زندان انفرادی سوئد نیز اعتراضات صریحی انجام داده که حقیقت حقوق‌بشر غربی و نوع برخورد سیاسی آنها با این موضوع انسانی را به‌خوبی هویدا می‌کند.

نوری هم‌چنین هیچ‌کدام از اتهامات منسوب به خود را قبول نکرده و تمام آنها را حاصل تبانی مجاهدین و برخی چهره‌های ضد انقلاب ساکن در سوئد می‌داند.

گوینده: سوئد کشوری که مرکز جایزه صلح نوبل است و به‌شدت به نمایش چهره‌ای آرام از خود علاقه‌مند می‌باشد، این روزها نقطه‌ٔ کانونی یک سناریوی امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای علیه ایران است.

حدود۲ سال پیش یک ایرانی به نام حمید نوری هنگام ورود به فرودگاه استکهلم به طرز عجیبی ربوده می‌شود و این آغاز یک شوی رسانه‌یی طولانی است.

آنها مدعی‌اند حمید نوری که تا سال۱۳۷۰کارمند قوه قضاییه ایران بوده در ماجرای جعلی اعدام‌های سال۱۳۶۷دست دارد. سوئد بر همین اساس یک دادگاه طولانی و پرحاشیه را تشکیل داده تا منافقینی که این کشور یکی از پایگاه اصلی آنها هست در آن یکه‌تازی کنند. حمید نوری اما می‌گوید حقایقی را خواهد گفت که دنیا از آن بی‌خبر است.

صدای حمید نوری مزدور در دادگاه: دو سال در سلول انفرادی در سخت‌ترین شرایط زندگی کردم. از زمانی که من را گرفتند در تمام رسانه‌های سرتاسر جهان بر علیه من حرف زدند. من در طول ۴روز باید به ۳۳سال دروغ و افترا و تهمت به ملت ایران و خودم جوابگو باشم. در این دو سال با من و خانواده من و ملت ایران چه کردند.

گوینده: دستگاه قضایی سوئد، طی ماه‌های گذشته بنا بر ادعاهای واهی منافقین و با صرف میلیون‌ها یورو، دادگاهی طولانی و پرحاشیه را برای فردی به نام حمید نوری برگزار کرده که ۳۰سال پیش از قوه قضاییه ایران بازنشست شده است.

صدای حمید نوری در دادگاه: سازمان هست به نام سازمان به‌اصطلاح مجاهدین خلق ایران، ولی در تمام ایران هیچکس این سازمان را با این نام نمی‌شناسد و همه ایرانیان به این سازمان می‌گویند گروهک منافقین.

این روایت ادامه دارد.

(خبرگزاری میزان-رژیم: ۲۷دی۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8be2428-ded0-475f-8484-fcf71afffb1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات