728 x 90

سازمان بهداشت جهانی: افزایش سه برابرای ابتلا به کرونا بین جوانان ۱۵ تا ۲۴سال به‌دلیل شرکت در تجمعات تابستانی

کرونا در جهان
کرونا در جهان

به گزارش رویترز ۱۵مرداد، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شرکت جوانان در تجمعات بزرگ تابستانی ابتلا به کرونا بین جوانان ۱۵ تا ۲۴سال را در سطح جهانی سه برابر کرده است. دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت جوانان مصونیتی در قبال ویروس کرونا ندارند و در صورت ابتلا خطر جانباختن نیز وجود دارد. جوانان هم‌چنین می‌توانند حامل ویروس و عامل انتقال آن به دیگران باشند.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد نتایج آزمایشات انجام شده بر روی ۹۵۰۰نفر در سراسر افغانستان با کمک سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد ۳۱.۵درصد جمعیت مبتلا به کرونا هستند و بیشتر آمار ابتلا متعلق به کابل است.

خبرگزاری فرانسه ضمن مخابره این خبر افزود: «ویروس کرونا اولین بار در ماه فوریه از طریق هزاران مهاجر افغان که از ایران بازگشته بودند وارد افغانستان شده است». (خبرگزاری فرانسه ۱۵مرداد)

سر جرمی فرار از مشاوران ارشد پاندمی کرونای دولت انگلستان گفت: «پیشرفت عظیمی در رابطه با تولید واکسن کووید۱۹ در سطح جهانی صورت گرفته و طی سال۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آماده عرضه خواهد بود».

وی افزود: «نسل جدیدی از واکسن کووید۱۹ در اروپا و آمریکا و روسیه و چین تولید شده است، اما هشدار داد که واکسنهای نسل اول ممکن است جوابگوی تمامی مشکلات ویروس کرونا نباشند». (بی بی‌سی جهانی ۱۵مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/952d1ef7-0df8-4004-ab20-240ffc7a8455"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات