728 x 90

سازمان منع سلاحهای شیمیایی حق رأی سوریه را تعلیق کرد

سازمان منع سلاحهای شیمیایی
سازمان منع سلاحهای شیمیایی

کشورهای عضو سازمان منع سلاحهای شیمیایی روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت با تعلیق حق رأی سوریه در این نهاد بین‌المللی موافقت کردند.
یورونیوز روز پنچشنبه ۲فروردین گزارش کرد که، پیشنهاد تعلیق حق رأی سوریه در سازمان منع سلاحهای شیمیایی توسط ۴۶ عضو از ۱۹۳عضو این نهاد داده شده بود. اکثریت اعضای سازمان منع سلاحهای شیمیایی بر این نظر بودند که سوریه از این‌گونه سلاحها در جنگ داخلی استفاده کرده است.


حکومت جنایتکار سوریه متهم است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ برای حمله به مناطقی که در کنترل اپوزیسیون این کشور بوده، از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
این رأی‌گیری که با حمایت کشورهای غربی مانند آمریکا، فرانسه و انگلستان انجام شد، ۸۷ کشور به این پیشنهاد رأی موافق دادند و ۱۵کشور از جمله روسیه، چین، ایران و سوریه با آن مخالفت کردند. هم‌چنین رأی ۳۴کشور به این پیشنهاد، ممتنع بود.
لازم به ذکر است که ناظران بین‌المللی از این تصمیم سازمان منع سلاحهای شیمیایی به‌عنوان یک تصمیم بی‌سابقه در تاریخ این نهاد بین‌المللی نام برده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7f6229a-4d6b-44b9-b93f-4e62be8d86d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات