728 x 90

جن ساکی: ما بدنبال یک توافق طولانی‌تر و قویتر هستیم که موشک بالستیک و خیلی از نگرانی‌ها را شامل می‌شود

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید روز پنجشنبه ۶اسفند در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد دیپلماسی پیش روی آمریکا با رژیم ایران، آیا فقط مشروط به موضوع هسته‌یی (۲۰۱۵) است یا این‌که موشک‌های بالستیک و دخالت‌های منطقه‌ای رژیم ایران را هم که مایه نگرانی کشورهای اروپایی هست، شامل می‌شود گفت: «اول این‌که رئیس‌جمهور گفت رژیم ایران از متابعت بسیار دور است. رئیس‌جمهور روشن کرده است که اگر رژیم ایران به متابعت کامل التزاماتش برگردد ما هم همین کار را می‌کنیم و البته آن را به‌عنوان یک پلتفرم استفاده می‌کنیم تا یک توافق طولانی‌مدت‌تر و قویتر برسیم که موشک بالستیک و خیلی از نگرانی‌ها که شما توجه کرده‌اید کشورهای منطقه و شرکای اروپای ما نسبت به اقدامات ایران دارند.

سخنگوی کاخ‌سفید افزود: اما ما الآن در این نقطه نیستیم و نقطه‌یی که هستیم این است که آمریکا گفته است آمادگی دارد تا دعوت به یک گفتگوی دیپلماتیک را بپذیرد. این مرحله‌یی است که ما در آن هستیم.
همانگونه که می‌دانید ما برای کاهش تحریم‌ها گامی برنداشته‌ایم یا آنطور که درخواست شده تحریم‌ها را کاهش بدهیم و ما در نقطه‌یی هستیم که منتظریم ببینیم رژیم ایران چه پاسخی به دعوت اروپا می‌دهد».

جن ساکی در مورد حمله موشکی به منطقه سبز که سفارت آمریکا در آن قرار دارد گفت: ما هنوز یک مجازات نهایی نسبت به این حملات تعیین نکرده‌ایم.
ما رژیم ایران را به‌خاطر اقدامات نیروهای نیابتی‌اش مورد حسابرسی قرار می‌دهیم. البته ما این حق را برای پاسخ به شیوه که می‌خواهیم در زمانی که تعیین کنیم محفوظ می‌دانیم.
ما به شیوه‌یی سنجیده بنا به جدول زمانی که داریم پاسخ می‌دهیم و مخلوطی از ابزار دیده شده یا نشده را بکار می‌گیریم (سایت کاخ سفید ۶ اسفند).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0f7a480-4aff-4401-8794-c6e10152674e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات