728 x 90

سایت تی‌وی‌پی ورلد: لایحه پیشنهادی تحریم‌های نیم قرنی زلنسکی یک سیلی بر صورت رژیم ایران است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین

سایت تی‌وی‌پی ورلد روز ۷خرداد درباره پیشنهاد تحریمهای ۵۰ساله علیه رژیم ایران نوشت: لایحه پیشنهادی تحریم‌های نیم قرنی زلنسکی یک سیلی بر (صورت) ایران می‌باشد. آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی روز یکشنبه ۲۸مه گفت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین لایحه‌یی را ارائه کرده است که بر اساس آن اوکراین به مدت ۵۰سال تحریم‌هایی را علیه رژیم ایران متحد روسیه اعمال می‌کند...

در صورت تصویب در پارلمان اوکراین، این لایحه ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق اوکراین و استفاده از حریم هوایی این کشور را ممنوع می‌کند و تحریم‌های تجاری، مالی و فناوری را علیه رژیم ایران و شهروندانش اعمال می‌کند.

کی‌یف روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو بزرگترین حمله پهپادی تا به امروز را در شبانه روز به اوکراین با استفاده از ۵۹ پهپاد ساخت رژیم ایران انجام داده است. گفته می‌شود که ۵۸عدد از آنها سرنگون شده‌اند.

 

واشنگتن پست روز ۸خرداد نوشت: روسیه به حملات هوایی ادامه می‌دهد. اوکراین تحریم‌های ۵۰ساله علیه رژیم ایران را پیشنهاد می‌کند.
آژیرهای حمله هوایی بامداد دوشنبه در سراسر اوکراین به صدا درآمد، زیرا روسیه به بمباران این کشور از بالا قبل از یک ضد حمله مورد انتظار اوکراین ادامه داد. طبق گزارشهای اولیه مقامات شهری، در پانزدهمین حمله هوایی شبانه در این ماه، تاکنون هیچ تلفاتی در حملات روز دوشنبه ثبت نشده است...
نیروی هوایی اوکراین [اوایل دوشنبه] ۳۷موشک کروز، ۲۹پهپاد شاهد ایرانی و یک پهپاد جستجوی اطلاعات را در جریان حملات شبانه رهگیری کرد که به‌گفته مقامات نظامی، تأسیسات نظامی و زیرساختهای حیاتی در سراسر اوکراین را هدف قرار دادند. آنها گفتند که تا ۴۰موشک و ۳۵پهپاد توسط نیروهای روسی پرتاب شده است...

 

سی.ان.ان در همین رابطه نوشت: مقام اوکراینی هشدار داد که رژیم ایران پس از هدف قرار گرفتن کی‌یف با پهپادهای ایرانی با عواقب مواجه خواهد شد.
یک مقام ارشد دولت اوکراین به رژیم ایران هشدار داد که پس از هدف قرار گرفتن پایتخت کی‌یف با پهپادهای شاهد ایرانی در شبانه روز، «عواقبی» در پی خواهد داشت.

میخایلو پودولیاک مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در توئیتر خود نوشت: تهران به متحد کلیدی مسکو در این جنگ تبدیل شده است و عمداً به آن سلاح برای حمله به شهرهای غیرنظامی می‌دهد.

این مشاور گفت: «حمله امشب به کی‌یف با ۵۰شاهد، تأیید گویا دیگری بر این حقیقت است. از نظر حقوقی: رژیم ایران با نیت مستقیم و با درک عواقب اقدامات خود این کار را انجام می‌دهد و قطعاً عواقبی در پی خواهد داشت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8964a64-6134-46ab-a89a-2e13e3890fff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات