728 x 90

سرکرده پلیس راه فراجا: ۸۱۳ فوتی و ۱۰۰۰۰۰ تصادف در ایام نوروز

تصادفات جاده‌یی
تصادفات جاده‌یی

مومنی سرکرده پلیس راه فراجا به حجم بالای تصادفات جاده‌یی در ایام نوروز اعتراف کرد و در ارائه آمار تصادفات در این ایام گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین تعداد ۸۱۳نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: هم‌چنین در این ایام ۲۱هزار و ۴۴۱نفر هم مجروح و مصدوم شدند.
او با اشاره به آمار ۱۰۰هزار تصادف در ایام نوروز گفت: از این تعداد، ۶۶۷فقره تصادف فوتی، ۱۷هزار و ۵۶فقره تصادف جرحی و ۸۳هزار و ۹۳۹فقره تصادف خسارتی ثبت شده است.
یک روز قبل سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری رژیم سه‌شنبه ۱۴فروردین، نیز در شبکه خبر حکومتی اظهار کرد: متأسفانه در اثر بالغ بر ۹۷هزار تصادفی که در ایام نوروز ثبت شده است ۷۶۹نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: یعنی به‌طور میانگین در هر شبانه روز ۴۹ و نیم نفر فوت و هزار و ۱۱۵نفر مصدوم و مجروح شده‌اند.
وی گفت: یک میلیون مسافر هنوز به شهرهای خود بازنگشته‌اند که از این تعداد ۶۰۰هزار نفر تهرانی هستند که هنوز به پایتخت برنگشته‌اند.
سرکرده پلیس ترافیک شهری در ادامه افزود: بیشترین انباشت مسافر در شهرهای مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و نوار ساحلی جنوب (خوزستان، بوشهر و هرمزگان) است (خبرگزاری حکومتی تسنیم ۱۵ فروردین).

خبرگزاری حکومتی رکنا ۱۵ فروردین، تیتر خبر خود را با این عنوان نوشت، قاتلان تولیدی ایران خودرو و سایپا رکورددار تلفات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ / بیش از ۲۰هزار کشته و مجروح در ۲۰روز!

در ادامه این گزارش آمده است، دهه‌هاست که آمار مرگ و میر و معلولیت در تصادفات شهری و جاده‌یی ایران رقم بسیار نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که بخش اعظم آن به‌دلیل ناایمن بودن خودروهای داخلی و غیراستاندارد است. رکنا به‌نقل پلیس راهوار سهم خودروهای داخلی از تصادفات ۸۶درصد و سهم تصادف خودروهای خارجی ۱۴درصد عنوان کرده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20314629-948a-4a40-82ad-df754ddabab1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات