728 x 90

سعد حریری، دولتی که دنباله‌رو رژیم سوریه باشد را تشکیل نخواهم داد

شرط تشکیل دولت توسط حریری
شرط تشکیل دولت توسط حریری

نخست‌وزیر لبنان تهدید کرد چنان‌چه برخی احزاب این کشور «بر احیای روابط بیروت- دمشق اصرار ورزند»، دولت جدید لبنان تشکیل نخواهد شد.

«سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان که مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور است، روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به بازپس‌گیری یک معبر مهم مرزی در مرز سوریه- اردن توسط نظامیان اسد، تهدید کرد چنان‌چه برخی احزاب «بر احیای روابط بیروت- دمشق اصرار ورزند»، دولت جدید لبنان تشکیل نخواهد شد.

 

تأخیر چند ماهه در معرفی کابینه

حریری که از سوم خرداد ماه سال جاری مأمور تشکیل دولت جدید لبنان شده بود، تأکید کرد: «من با احیای روابط لبنان- سوریه موافق نیستم و این غیرقابل مذاکره است».

سایت لبنانی اللواء به‌نقل از سعد حریری نوشت: دولتی که دنباله‌رو رژیم سوریه باشد را تشکیل نخواهم داد.

اللواء نوشت، بار دیگر طی مدتی کمتر از ده روز سعد الحریری دلایل بحران در تشکیل دولت را روشن می‌کند، حریری قبول دارد که عدم تشکیل دولت تا این تاریخ یعنی شکست قطعی لبنان.

سعد حریری پیش از این‌که ریاست جلسه فراکسیون المستقبل را به‌عهده بگیرد در توییتی نوشت: مشکلات اقتصادی در لبنان و بحرانهای منطقه باعث می‌شوند که در تشکیل دولت سرعت بخرج دهیم ولی بعضی طرفها هنوز بر شروط خود اصرار دارند.

حریری ضمن این‌که خواهان دست‌یابی به راه‌حلی در این رابطه شد گفت: اگر یکی از طرفها فکر می‌کند که با هدف کنار گذاشتن طرفی دیگر وارد دولت می‌شود، مرتکب اشتباه بزرگی شده است. حریری همچنین گفت که «ما هنوز برای تشکیل هیأت نهایی دولت به زمان احتیاج داریم.

 

اللواء اضافه کرده است: برجسته‌ترین مواضع نخست‌وزیر این است که بازنگری روابط با رژیم اسد شرط تشکیل دولت است و تا اجرای این خواسته دولت تشکیل نخواهد شد.

 

پیگیری تحریمهای آمریکا علیه حزب‌الله و رژیم ایران

سایت لبنانی اللواء در بخش دیگری از مطلب خود نوشت: یک هیأت آمریکایی برای پیگیری اقدامات مربوط به تحریمها علیه رژیم ایران قرار است برای بررسی داراییهای حزب‌الله، روند اجرایی قطعنامه ۱۷۰۱و همکاری میان ارتش آمریکا و لبنان به لبنان سفر کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/178a3aa0-1edc-48ae-80ab-a74d845195c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات