728 x 90

سلطان سکه همکار بانک مرکزی دولت روحانی است

سلطان سکه همکار بانک مرکزی دولت روحانی است
سلطان سکه همکار بانک مرکزی دولت روحانی است

آخوند غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه رژیم در نشست خبری روز یکشنبه ۲۴تیرماه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعتراف کرد حمید مظلومین ۵۸ساله، سلطان سکه است که پنج سال پیش نیز دستگیر و محکوم شد. اما بانک مرکزی به دادگاه نامه نوشت و اعلام کرد که این فرد با آنها همکاری می‌کند و خود بانک مرکزی به او و پسرش محمدرضا مظلومین دلار می‌دهد.

به گفته اژه‌ای، این فرد در سال‌های ۱۳۹۱و ۱۳۹۲نیز دستگیر شد و حکم گرفت؛ اما چون بانک مرکزی به‌صورت رسمی به دادسرا و دادگاه اعلام کرد گفت که فعالیت او "با نظر و هماهنگی ما" بوده، دادگاه اعلام کرد که جرمی رخ نداده است.

 

پاسدار حسین رحیمی، رئیس انتظامی تهران اواسط تیرماه از دستگیری مردی با ۲تن سکه طلا در پایتخت خبر داده بود.

رحیمی در یک نشست خبری گفته این مرد به "سلطان سکه" شهرت داشته که " سال پیش (۱۳۹۶) حدود ۲تن سکه را از سطح بازار جمع کرده بود" و دو روز پیش دستگیر شده است.

 

بیشتر بخوانید:

متواری شدن متهم اصلی پرونده ثبت سفارش غیرقانونی خودروهای لوکس

به گفته یک نماینده مجلس ارتجاع، "متهم اصلی پرونده ثبت سفارش غیرقانونی خودروهای لوکس متواری است."

نادر قاضی‌پور گفته است: «فردی به نام "خ"، متهم اصلی ثبت سفارش غیرقانونی ۶۴۸۱خودروی لوکس است که در دوره محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، منصوب شده بود.»

به گفته قاضی پور، یکی از معاونان وزیر سابق صنعت، این فرد را ادمین سایت وزارت صنعت قرار داده بود و او در قبال گرفتن مبالغی، قسمت ثبت سفارش‌ها را باز کرده بود.»

پیش از این ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی مدعی شده بود که "پس از هک شدن سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود ۵هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است."

در همین رابطه وحید شقاقی استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی "ایسنا" هک سایت وزارت صنعت را "خنده‌دار" توصیف کرده و گفته "الان بحث خنده‌داری بین وزارت صنعت و سازمان بازرسی وجود دارد که گفته شده سامانه واردات خودرو هک شده است. رانت و مفسده همه ابزارهایی را که می‌تواند از سوداگری جلوگیری کند از کار انداخته است.»

 

موج جدیدی از اختلاس‌های میلیاردی در رژیم غارتگر آخوندی

عامل اختلاس مالی ۱۰۰میلیاردی در اصفهان دستگیر شده، پرونده دیگری از اختلاس هم در باشگاه ذوب آهن باز شده که ابعاد آن مشخص نیست.

به گزارش رسانه حکومتی جهان نیوز ۱۶مهر، دادستان عمومی اصفهان اعلام کرده یک اختلاس ۱۰۰میلیاردی در یک بانک اصفهانی کشف شده است.

بنا‌ به گزارش همین رسانه، این بار هم رئیس یک شعبه، دستش در کار بوده و اختلاس کرده است، حالا هم پشت میله‌ها است. انگار این بار، پلیس، زودتر از اختلاس‌گر جنبیده و او را گرفته است، چون هفته گذشته، یکی دیگر از دادستانهای کشور اعلام کرده بود یک رئیس بانک، اختلاس ۱میلیارد و ۳۰۰میلیونی کرده و به خارج از کشور گریخته است.

 

فرار مدیر یکی از بانکهای ماهشهر

 

دادستان رژیم در اهواز از فرار کردن مدیر یکی از بانکهای ماهشهر خبر داده بود. همچنین هفته گذشته شهردار خرمشهر و یکی از اعضای شورای شهر آنجا به‌دلیل مسایل مالی بازداشت شده بود.
دادستان کل رژیم هم چند هفته پیش از مدیرعامل بانک ملی خواسته بود از سفر کانادا برگردد و به اتهاماتش پاسخ دهد. مدیر عامل بانک ملی متهم است در اختلاس ۳هزار میلیاردی دست داشته، ولی به کانادا رفته و با هیچ‌کس حرف نمی‌زند، می‌گوید ناراحت شده که به او اتهام بسته‌اند.
ولی امروز دادستان اصفهان گفته مسئول شعبه‌ای که اختلاس کرده، دستگیر شده است. شاید به‌خاطر این‌که مسئول این بانک، ناشی بوده و پولها را مستقیم به حساب خود و خانواده‌اش می‌ریخته است. انگار متهمان اصفهانی، به‌اندازه پلیس این شهر، زرنگ نبودند که گیر افتادند. انگار این مسئول شعبه، جرأت بیشتری از اختلاس‌گران ۳هزار میلیاردی داشته‌اند که در بلبشوی عدم نظارت بر سیستم بانکی، از طریق ال. سیهای تقلبی و پولشویی، این پولها را به جیب زده‌اند.
البته حبیبی، حرف نگران‌کننده دیگری هم زده، او گفته هنوز نمی‌دانیم مبلغ واقعی این اختلاس که در یکی از شهرستانهای اصفهان به وجود آمده، چقدر است، چون صورتحسابها در گردش‌های مالی زیادی وارد و خارج شده‌اند. ولی حداقل ۱۰۰میلیارد تومان اختلاس در این بانک، ثابت شده است.

اختلاس در فوتبال اصفهان

 

پای تیمهای فوتبال هم به ماجرای اختلاس کشیده شده است. انصاری، رئیس کل دادگستری رژیم در اصفهان از اختلاس و فساد مالی در تیم فوتبال باشگاه ذوب آهن سخن گفته است. مدیر عامل سابق و قائم‌مقام او و حسابدار تیم فوتبال ذوب آهن، پولها را به جیب زده‌اند، ولی باز هم در دام زرنگی پلیس اصفهان، افتاده‌اند.
غلامرضا انصاری از بازداشت این ۳نفر خبر می‌دهد. به‌گفته او، مربی این باشگاه هم بازداشت شده و فعلاً با قرار وثیقه ۵۰۰میلیونی از زندان آزاد شده، ولی بازداشت او ارتباطی به این پرونده ندارد.
منصور ابراهیم‌زاده به‌دلیل پرونده دیگری بازداشت و سپس با وثیقه آزاد شده، ولی معلوم نیست جرم او چه بود و چرا پایش به زندان دستگرد این شهر رسیده است.
اینطور که پیداست هنوز دادگستری این استان نمی‌داند میزان اختلاسی که در تیم فوتبال ذوب آهن شده، چقدر است. مثل اختلاسی که در بانک اصفهانی شده و نمی‌دانند چقدر از پولهای مردم به حساب این و آن رفته است. چند هفته پیش هم یک کارمند بانک در اصفهان، با سرقت برگه چک و خالی کردن حساب دانشگاه هنر این شهر، ۶۰۰میلیون تومان به جیب زده بود که دستگیر شد. حالا مسئولان قضایی اصفهان می‌گویند تمام مجرمانی که در ارتباط با اختلاس گرفته‌اند، پرونده مستقلی از اختلاس بزرگ ۳هزار میلیاردی دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/011e0d93-0ea2-4e12-9940-6d7bb73ddd81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات