728 x 90

سناتور بن کاردین: فرایند احیای برجام باید به موضوعات فراتر از هسته ای بپردازد

سناتور بن کاردین
سناتور بن کاردین

سناتور دموکرات بن کاردین درباره مذاکرات برجام گفت: فرایند احیای برجام باید به "موضوعات فراتر از هسته ای"بپردازد. از جمله فعالیت‌ها در زمینه"موشکهای بالستیک، تروریسم و ​​حقوق بشر" و...

سایت بارونز به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، روز ۱۶تیرماه نوشت: یک سناتور آمریکایی از حزب دموکرات به خبرگزاری فرانسه گفت، تلاشهای متوقف شده برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران باید به "شرایط تغییر یافته" نسبت به شرایط زمانی که توافق اتمی مورد مذاکره قرار گرفت، بپردازد.


سناتور بن کاردین با اشاره به تاریخ توافق اتمی که فراتر از آن محدودیتهای خاصی برای فعالیت هسته‌یی ایران وجود ندارد، گفت: "در کنگره تمایل شدید و تقریباً جهانی وجود دارد... که فراتر از تاریخ غروب اتمی که در برجام گنجانده شده باید رفت".
توافق سال۲۰۱۵ در ازای محدودیت شدید در برنامه هسته‌یی این کشور، تحریم‌های سازمان ملل و غرب را برای ایران کاهش داد.
با این حال، از زمان خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده از آن در سال۲۰۱۸ و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه رژیم ایران، این توافق اتمی به تدریج در حال متلاشی شدن است ...
مذاکرات در وین برای احیای توافق در هفته‌های اخیر پیشرفت چندانی نداشته است و آخرین نقض ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه گزارش شد.


رژیم ایران درصدد تولید فلز اورانیوم غنی شده تا ۲۰درصد بر آمده و این امر ایالات متحده را بر آن داشت تا به ایران به‌خاطر به لبه پرتگاه کشاندن وضعیت هشدار بدهد.
کاردین، ​​یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا، گفت: «امروز با سال۲۰۱۵ متفاوت است، زمانی که این توافق‌نامه‌ها مورد مذاکره قرار گرفتند.
شرایط تغییر کرده است و آنها ما را ملزم می‌کند که در نقطه‌یی که امروز هستیم پاسخ دهیم.»

وی استدلال کرد که فرایند احیای برجام باید به "موضوعات فراتر از هسته ای"بپردازد - از جمله فعالیت‌های ادعایی ایران در زمینهٔ "موشکهای بالستیک، تروریسم و ​​حقوق بشر" ...

در اواخر ماه فوریه، رژیم ایران دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی به سایتهای هسته‌یی را محدود کرد و توافق موقت در مورد موضوع بازرسیها منقضی شده است، بدون این‌که در مورد زمان و زمان تمدید آن مشخص شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8f2019f-5060-41a4-8f07-016ab593fe69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات