728 x 90

سناتور وارنر: انتشار اطلاعات نادرست توسط رژیم ایران در شبکه‌های اجتماعی یک تهدید جدی است

سناتور  وارنر
سناتور وارنر

سناتور دموکرات مارک وارنر روز پنجشنبه ۱۶مرداد در سومین روز از برگزاری کنفرانس سالانه امنیتی اسپن در سخنانی انتشار مطالب نادرست توسط رژیم ایران؛ روسیه و چین در شبکه‌های اجتماعی را یک تهدید جدی دانست.
وی با اشاره به آمادگی آمریکا برای مقابله با این مسأله نسبت به گذشته اضافه کرد: «ما برای مقابله با آن در مقایسه با گذشته آماده‌تر هستیم. چون روند انتخابات در کشورمان امن‌تر شده، شرکتهایی مثل فیس‌بوک، گوگل و توئیتر مشکل را شناسایی کرده و عملکرد جامعه اطلاعاتی آمریکا برای شناسایی افراد ناباب در این حوزه بهتر شده است».

پیش‌تر و در روز چهارشنبه؛ لیا گبریل، فرستاده ویژه آمریکا و هماهنگ‌کننده «مرکز تعامل جهانی»، در یک نشست خبری که مشروح آن در تارنمای وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شد؛ انگیزه برخی کشورهای خارجی مانند ایران، روسیه، و چین از انتشار مطالب نادرست در شبکه‌های اجتماعی را تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا و غرب نامید و گفت: «تضعیف نهادهای دمکراتیک، تضعیف آمریکا و غرب، و تلاش برای پراکندن ترس و سردرگمی، و اساساً انتشار یا ترویج روایتهایی که موجب بروز تفرقه میان مخاطبان در جوامع غربی و دموکراتیک می‌شوند از جمله انگیزه‌ها این کشورهاست.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aec939e9-a696-4e03-a203-b1ce4839d7ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات