728 x 90

سناتور وارنر: حمله بایدن مقابله متناسب با نیروهای نیابتی رژیم ایران بود

سناتور وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا
سناتور وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا

سناتور وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز از حمله جو بایدن به شبه‌نظامیان رژیم در سوریه حمایت کرد و گفت: من فکر می‌کنم رژیم ایران یک رژیم جدید را تست می‌کند. و وقتی نیروهای نیابتی این رژیم نیروهای ما در عراق را در معرض تهدید قرار می‌دهند، باید اقدامات تنبیهی انجام شود. و من فکر می‌کنم پرتاب موشک توسط بایدن مقابله متناسب با نیروهای نیابتی رژیم ایران بود (سایت فاکس نیوز ۱۰ اسفند).

 

شایان ذکر است که روز گذشته نامه ۵ سناتور جمهوریخواه به بایدن در مورد مذاکرات با رژیم را منتشر شد. سناتورها ریچ، اینهوف، روبیو، تومی و پورتمن در نامه‌یی به بایدن بر اتفاق‌نظر جهموریخواهان بر سیاست در رابطه با رژیم ایران تأکید کردند.

به گزارش سایت سنای آمریکا، اعضای بلند‌مرتبه سنا جیم ریش از آیداهو از کمیته روابط خارجی، جیم اینهوف از اکلاهما از کمیته نیروهای مسلح، مارکو روبیو از فلوریدا از کمیته اطلاعات سنا، پت تومی از پنسیلوانیا عضو کمیته بانکی سنا و راب پورتمن از اوهایو از کمیته امنیت داخلی امور دولتی با ارسال نامه‌یی برای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی که دولت این کشور خواهان ورود به مذاکرات با رژیم ایران است، خط مشی جمهوریخواهان در مورد مقابله مؤثر با چالش مطرح شده توسط رژیم ایران را عنوان کردند:

به‌رغم توافق اولیه در مورد مقابله با رژیم ایران، تغییرات اساسی در سیاست ایالات متحده بین دولتهای جمهوریخواه و دموکرات انسجام آمریکا برای مقابله با چالش رژیم ایران را زیر سؤال می‌برد.

ما از شما می‌خواهیم که به‌دنبال حمایت واقعی دو حزبی در کنگره از سیاست ایالات متحده در مورد رژیم ایران باشید. در غیاب این سیاست، سیاست در قبال ایران بین دو حزب مثل توپ فوتبال دست به دست می‌شود و در تأمین امنیت منافع آمریکا و متحدانمان شکست خواهد خورد.

"رژیم ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایالات متحده و امنیت متحدان و شرکای ما در سراسر جهان است."وقتی دولت شما رویکرد خود را در قبال رژیم ایران توسعه می‌دهد، این فرصت را دارد تا با یک جدول زمانی سنجیده، اجماع اساسی ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که هر توافقنامه آینده منافع مهم امنیت ملی ایالات متحده را تأمین می‌کند و از تغییر بعدی در دولت جان سالم به در می‌برد. مردم آمریکا و متحدان و شرکای ما سزاوار این (بالا و پایینی‌ها) نیستند. ما منتظر رایزنی در این مورد بسیار مهم هستیم."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7c97c49-8a28-4691-b923-389638e437c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات