728 x 90

شبه‌نظامیان مزدور ایران درصدد منحرف کردن اعتراضات در لبنان و عراق

اعتراضات در لبنان
اعتراضات در لبنان

به گزارش العربیه روز شنبه ۲۴خرداد ۹۹، همزمان با تظاهرات ضدحکومتی در چند شهر سوریه اعتراضات گسترده‌یی نیز در لبنان و عراق دوباره از سر گرفته شده است.
گزارش حاکی است، در حالی که معترضان در لبنان خواستار خلع‌سلاح حزب‌الله هستند که با حمایت رژیم ایران در سال‌های نخست دهه هشتاد میلادی تشکیل شد. شعارهای آنها علیه حسن نصرالله رهبر این گروه تحت‌الحمایه رژیم ایران، هواداران او را خشمگین کرده و این خشم در قالب حمله به گردهمائی‌های مردمی در شهرهای مختلف لبنان و تلاش برای رنگ فرقه‌یی دادن به آن صورت می‌گیرد تا از هر گونه کانونی‌شدن خواسته مربوط به خلع‌سلاح حزب‌الله به‌صورت خواسته‌ای ملی، جلوگیری کنند.

هم‌چنین گزارشها از بیروت خبر از این می‌دهند که طی دو هفته گذشته شبه‌نظامیان حزب‌الله و امل بارها با معترضان درگیر شده و به سمت آنها گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند که به باور تحلیل‌گران امور لبنان، قطعاً به دستور و اشراف رهبران این دو گروه و به‌خصوص حسن نصرالله انجام شده است.
شبه‌نظامیان حزب‌الله که در پی به خشونت کشاندن هر گونه اعتراض آرام هستند به‌صورت گروهی در نقاط مختلف بیروت تجمع کنند تا اعتراضات مسالمت‌آمیز را به خشونت بکشانند تا بتوانند با خیال راحت به ضرب‌وجرح و سرکوب معترضان بپردازند. نیروهای امنیتی و دولتی لبنان تلاش می‌کنند از درگیری میان دو طرف جلوگیری کنند با این حال حزب‌اللهی‌ها هم مسلح‌اند و هم تجهیزات مختلف برای آسیب رساندن به مردم دارند.

قابل یادآوری است که اعتراضات لبنان حدود چهار پنج ماه پیش با شیوع کُرونا متوقف شد اما بار دیگر از سر گرفته شده و دولت این کشور برای کنترل اوضاع نشست اضطراری برگزار کرده است. کرونا اقتصاد لبنان را نیز مانند دیگر کشورهای جهان تحت تاثیر قرار داده و بر شدت اعتراضات افزوده است. معترضان خیابان‌ها و جاده‌ها را می‌بندند. خوراک و مواد غذایی و مورد نیاز مرتب گران می‌شود و مردم توان خرید ندارند.

بنا به گزارشها در عراق که نفوذ رژیم ایران و شمار گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت این رژیم بیشتر است، درگیریها نیز گسترده‌تر به‌نظر می‌رسد. از یک‌سو معترضان علیه دخالت‌های رژیم ایران و سپاه پاسداران شعار می‌دهند و از سوی دیگر شبه‌نظامیان وفادار به نظام ایران بر شدت خرابکاریها می‌افزایند.
در اعتراضات عراق مردم به صراحت علیه رژیم ایران شعار داده و عکس‌های خامنه‌ای و خمینی را آتش می‌زنند. تعداد بیشتری از دفاتر و نمایندگی‌های احزاب مورد حمایت رژیم ایران در عراق در حال تعطیل شدن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ee4f950-62a7-401b-80fd-12c325c62663"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات