728 x 90

شرکت هواوی چین با یک واسطه تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را نقض کرده است

شرکت هواوی
شرکت هواوی

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت هواوی چین از سال۱۳۹۲، روابط خود با شرکت اسکای کام را که تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را نقض می‌کرده، مخفی کرده است.

شرکت اسکای کام تلاش کرده است تجهیزات کامپیوتری پیشرفته آمریکایی را به رژیم ایران بفروشد و بدین ترتیب تحریم‌ها را زیرپا گذارده است. شرکت هواوی که شرکت اسکای کام را کنترل می‌کرده است این روابط را پس از گزارش رویترز مخفی کرده است.

منگ ونژو، مدیر امور مالی شرکت هواوی، اکنون به درخواست آمریکا، در کانادا بازداشت شده و با اتهام نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران مواجه است.

چند روز قبل، یک دادگاه در کانادا درباره استرداد منگ ونژو، مدیر امور مالی شرکت هواوی، به آمریکا، رای داد و گفت روند استرداد او به آمریکا می‌تواند ادامه پیدا کند. دادگاه این رای را طبق این نظر داد که اگر اتهامی که در آمریکا مجرمانه است، در کانادا نیز مجرمانه باشد، متهم به درخواست آمریکا می‌تواند در ایالات متحده محاکمه شود. منگ ونژو امیدوار بود که اتهام او در کانادا مجرمانه تلقی نشود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d9f1a39-232f-45dd-bb10-40fc4ed637e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات