728 x 90

شورای امنیت: شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران عامل تشدید ادامه درگیریهای مرگبار در یمن

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن
مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن

شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه ۲۲اردیبهشت، خواستار آتش‌بس فوری در یمن شد و شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را عامل تشدید ادامه درگیرهای مرگبار در یمن دانست.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شورای امنیت بعد از نشست با مارتین گریفیتس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل بیانیه‌یی صادر کرد. در این بیانیه مارتین گریفیتس در گزارش خود در رابطه با حملات شبه‌نظامیان حوثی گفته است: «عملیات یک سال گذشته شبه‌نظامیان حوثی در مآرب به‌طور حیرت‌انگیزی باعث تلفات جانی، از جمله برای کودکان شده است، کسانی که بیرحمانه در میانه میدان جنگ گرفتار شده‌اند».
وی تصریح کرد جنگ‌افروزیهای شبه‌نظامیان حوثی باعث شده است که تاکنون تلاشها برای برقراری صلح در یمن به شکست بیانجامد.

از طرفی کریستوفر هانزل سفیر آمریکا در یمن تأکید کرد، محموله عظیم سلاح که نیروی دریایی آمریکا طی چند روز گذشته در دریای عرب توقیف کرده‌اند، از سوی رژیم ایران به حوثی‌ها ارسال شده است.

لازم به ذکر است که روز یکشنبه ۱۹اردیبهشت، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود، تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا نشان می‌دهد محموله سلاحهای توقیف شده در دریای عرب از طرف رژیم ایران برای ارسال به شبه‌نظامیان حوثی بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/153ebbdd-a039-405c-a02b-45b1140f5ad0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات