728 x 90

شیوع فزاینده کرونا در جهان به‌خاطر گونه‌های جهش‌یافته و تشدید محدودیتها و قرنطینه و ممنوعیت سفر و رفت آمد

کرونا در جهان
کرونا در جهان

شیوع فزاینده کرونا در جهان به‌خاطر گونه‌های جهش‌یافته و تشدید محدودیتها و قرنطینه و ممنوعیت سفر و رفت آمد ادامه دارد.

به گزارش اسکای نیوز، در روز ۲۳ژانویه (شنبه ۴بهمن) تعداد فوت در انگلستان ۱۳۴۸نفر و ابتلای جدید به کرونا ۳۳هزار و ۵۵۲نفر بود.

بوریس جانسون اعلام کرده بود که یک راه‌حل این است که ما بتوانیم مرزهایمان را از ورود ویروس به کنترل در بیاوریم. نمایندگان می‌گویند باید اقداماتی اتخاذ کرد که مطمئن شویم نوع جدیدی از ویروس وارد کشورمان نشود

امامان مساجد در انگلستان در مورد دروغپردازیها علیه استفاده از واکسن کرونا در نماز جمعه موضع‌گیری کردند. یکی از آنها به‌خبرگزاری فرانسه گفت: «هر نوع شایعه‌پراکنی و اخلال در مسیر واکسیناسیون، صددرصد ضداسلامی است».

د‌رآلمان تعداد فوت در اثر کرونا در روز شنبه ۷۷۰نفر اعلام شده است.

فرانسه بالاترین رکورد ابتلا به‌کرونا طی ۲۴ساعت را از ابتدای شیوع این بیماری، ثبت کرد. ۲۶هزار مورد جدید طی یک شبانه‌روز شناسایی شد. برخی کارشناسان معتقدند چاره‌ای جز قرنطینه کردن بر اساس سن و سال وجود ندارد. این ایده یک بار در نوامبر۲۰۲۰ مطرح اما رد شده بود. در فرانسه از ۶بعدازظهر تا ۶صبح روز بعد منع تردد برقرار شده است

در فرانسه روند واکسیناسیون کند شده و برخی ناچار به‌توقف کار خود شده‌اند. شرکت استرازنیکا که یکی از تأمین کنندگان اصلی واکسن برای اتحادیهٔ اروپا است اعلام کردتوان پاسخگویی به درخواستهای واکسن مطابق قراردادهایی که بسته است ندارد.

نخست وزیر بلژیک اعلام کرد از روز چهارشنبه برای مقابله با شیوع کرونا، تمام مسافرتهای غیرضروری ممنوع خواهند بود. ممنوعیت تا اول مارس ادامه دارد و کنترل در مرزها تقویت می‌شود.

در لبنان دولت این کشور اعلام کرد، ظرفیت بیمارستانهای بیروت تا حد ۹۸% تکمیل شده و دیگر تختی برای بیمار جدید وجود ندارد. از اول ژانویه تعداد فوت ۴۰۰درصد افزایش داشته است.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد ۲۴درصد از ۳۵۱۳ تست کرونا طی ۲۴ساعت گذشته مثبت بوده و ۷۸۶نفر مبتلای جدید به کرونا افزوده شده است.

۲۵ کشور از جمله آلبانی، به‌عنوان کشورهای دارای موارد زیاد کرونا شناسایی شده‌اند و محدودیتها جدیدی در رابطه با مسافرت اعمال می‌شود. مسافران این ۲۵کشور اعم از این‌که تبعهٔ این کشورها باشند یا نباشند، باید مدرک تست منفی کرونا را ارائه دهند و بعد از آن هم باید ۱۰روز قرنطینه باشند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f728376-40f1-40b7-aa46-40355f10e197"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات