728 x 90

عادل الجبیر: تمام موشکها و پهپادهایی که عربستان را هدف قرار می‌دهند ساخت رژیم ایران هستند

عادل الجبیر
عادل الجبیر

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی جمعه ۲۹اسفند، در مصاحبه‌یی در مورد حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به عربستان گفت: «تمام موشکها و هواپیماهای بدون سرنشین که عربستان را هدف قرار داده‌اند ساخت رژیم ایران یا تأمین شده توسط ایران است».
وی همچنین درباره حمله به تأسیسات آرامکو به عرب نیوز گفت: «همان‌طور که گفتیم، چند عدد از آنها از شمال، چند عدد از سمت دریا آمدند» (العربیه ۲۹اسفند)

سایت سعودی گازت ۲۹اسفند نوشت: عادل الجبیر، گفت، روابط عربستان سعودی با ایالات متحده هم‌چنان "مستحکم، پویا و چند جانبه" تحت دولت جدید آمریکا به ریاست رئیس‌جمهور جو بایدن، باقی می‌ماند.

سعودی گازت افزود: عادل الجبیر با تأکید بر تعهد اعلام شده دولت جدید آمریکا برای دفاع از عربستان سعودی، در برابر حملات فرامرزی که توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران آغاز شده گفت: "دولت (بایدن) بسیار واضح بیان کرده است که برای دفاع از عربستان سعودی متعهد است، و متعهد است که از عربستان در برابر تهدیدات خارجی دفاع کند."
وی در مورد برنامه دولت جدید ایالات متحده در مورد توافق هسته‌یی رژیم ایران ابراز خوش‌بینی کرد که توافق جدید متفاوت خواهد بود.
الجبیر گفت: «من معتقدم که آنها به صراحت گفته‌اند که آنها می‌خواهند رژیم ایران به توافق هسته‌یی برگردد و آنها خواهان یک توافق هسته‌یی، به‌نقل از وزیر امور خارجه (آنتونی) بلینکن،"قوی‌تر و طولانی تر"می‌باشند. این چیزی است که ما از زمان ظهور این معامله از آن طرفداری کرده‌ایم».


عادل الجبیر افزود: «ما می‌خواهیم"ماده غروب اتمی"حذف شود تا رژیم ایران نتواند به‌طور نامحدود اورانیوم غنی کند. و ما می‌خواهیم مکانیزم بازرسی گسترده‌تر و عمیق‌تری داشته باشیم تا مطمئن شویم در صورت نیاز، همه چیز در ایران قابل بازرسی است."
سعودی گازت نوشت: وزیر سعودی رژیم ایران را به تأمین سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی در عربستان متهم کرد.
وی گفت حملات اخیر به تأسیسات نفتی در پادشاهی به رژیم ایران مرتبط است.
وی گفت: «تمام موشکها و پهپادها که وارد عربستان سعودی شده‌اند ساخت رژیم ایران یا تهیه شده توسط رژیم ایران است. چند عدد از آنها، همان‌طور که گفتیم، از شمال آمده‌اند. و تعدادی از دریا آمده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/523b6222-99c0-4a2a-a67b-1a1a60c22c06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات