728 x 90

عضو کمیته مقابله با کرونا: آمارها با واقعیت مطابق نیست و تعداد مبتلایان و جان‌ باختگان بیشتر است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

به‌نوشته روزنامه حکومتی ستاره صبح ۷ اردیبهشت۹۹ دکتر محمدرضا محبوب‌فر عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران و عضو کمیته ملی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: «اگر مقایسه‌ای تطبیقی بین ایران و سایر کشورهایی که ویروس در آنها شایع شده انجام دهیم، مشاهده می‌کنیم که دولت ایران به‌دلیل عدم قرنطینه و محدودیت‌های ضروری اجتماعی، تاکنون از بسیاری از کشورها عقب است.

 

اگر همان ابتدا که ویروس شناسایی شد، تصمیمات جدی‌تر و بهتری گرفته می‌شد، امروز آمار اعلام‌شده مبتلایان و درگذشتگان پایین‌تر بود؛ آماری که به‌نظر نگارنده انتشار آن با واقعیت مطابق نیست و تعداد مبتلایان و جان‌ باختگان اختلاف دارد و بیشتر است.

 

در گواهی فوت بسیاری از افراد مبتلا به کرونا، علت مرگ بیماریهای زمینه‌ای ذکر می‌شود تا آمار فوتی‌ها پایین نگاه داشته شود. با همه این‌ها، اکنون‌ که مدت زیادی از آغاز شیوع بیماری گذشته، دیگر اعلام قرنطینه کارساز و موفقیت‌آمیز نخواهد بود و هم‌زمان با موج دوم و سوم شیوع کرونا در هفته‌های آتی، دولت مجبور به برقراری محدودیت‌های بیشتر خواهد بود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4eabe85-939d-4537-9594-0021f97243e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات