728 x 90

عفو بین‌الملل: جهان علیه سرکوب خونین اعتراضات در ایران اقدام کند

کرمانشاه - قیام سراسری در ایران شهریور ۱۴۰۱
کرمانشاه - قیام سراسری در ایران شهریور ۱۴۰۱

عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی که روز جمعه اول مهر انتشار داد ضمن محکومیت شدید سرکوب اعتراضات اخیر در ایران توسط نیروهای سرکوبگر از جامعه بین‌المللی خواست که دست به اقدام معناداری در این زمینه بزند.
عفو بین‌الملل در بیانیه خود با اشاره به شجاعت معترضان در اعتراضات اخیر در مقابل سرکوب حاکم نوشت: «شجاعت معترضان به جان باختن مهسا امینی نشان‌دهنده شدت خشم مردم ایران از قوانین سرکوبگرانه حجاب اجباری، قتل‌های غیرقانونی و سرکوب گسترده است».
عفو در ادامه بیانیه خود با اشاره به شواهد موجود پیرامون شدت سرکوب توسط نیروهای دولتی و آمارهای کشته‌شدگان تا این ساعت که آنها را بیش از ۳۰نفر اعلام می‌کند اضافه می‌کند: «کسانی که در اعتراضات اخیر کشته شده‌اند، از ناحیه سر، سینه و شکم هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند و نیروهای امنیتی که به مردم شلیک می‌کنند یا لباس‌شخصی بوده، یا عضو سپاه پاسداران و بسیج هستند».
بیانیه عفو بین‌الملل هم‌چنین با تأکید بر این‌که در جمهوری اسلامی امکان هیچ‌گونه تحقیق و تفحص بی‌طرفانه وجود ندارد و افزایش تعداد کشته‌شدگان و قطع عمدی اینترنت از سوی حکومت؛ از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل خواست که دست از صدور «بیانیه‌های بی‌تاثیر» برداشته و برای تحقیق و تفحص از سوی سازمان ملل اقدام کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/421ff18a-b7ae-4424-978d-3fe56a3afee6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات