728 x 90

عفو بین‌الملل: رژیم ایران با شلیک فشنگهای ساچمه‌یی جراحاتی وارد می‌کند که شکنجه محسوب می‌شود

شلیک تفنگ ساچمه‌ای به تظاهرات کنندگان در ایران
شلیک تفنگ ساچمه‌ای به تظاهرات کنندگان در ایران

عفو بین‌الملل روز ۱۹مردادماه در توئیتی درباره سرکوب تظاهرات و قیام مردم با شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر امنیتی رژیم نوشت: رژیم ایران با شلیک فشنگ‌های ساچمه‌یی جراحاتی وارد می‌کند که شکنجه محسوب می‌شود.

عفو نوشت: در ارتباط با اعتراضاتی که در ماه مه در ایران رخ داد، چهار نفر کشته شدند. شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای بر معترضان و عابران پیاده شامل کودکان و جراحات ناشی از آن به‌مثابه شکنجه، محسوب و ثبت شده است.

 

 

سازمان عفو بین‌الملل روز ۱۲مردادماه ۱۴۰۱ در یک گزارش تحقیقی جدید در مورد برخورد رژیم آخوندی با اعتراضهای اردیبهشت و خرداد سال جاری در ایران، از جامعه بین‌المللی خواست تا به تعداد کشته‌ها و مجروحان سرکوب‌ها در ایران «که به‌طرز هشداردهنده‌ای بالاست واکنش نشان داده و نقش مهم خود را در تضمین پاسخگویی مقامات ایفا کند».

عفو بین‌الملل در گزارش خود تأکید می‌کند: «جامعه بین‌المللی باید از مقامات رژیم ایران به‌خاطر سیل خشونتی که نیروهای امنیتی همراه با مصونیت مطلق علیه معترضان در جنوب غرب ایران در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ به راه انداختند پاسخ بخواهد».

شروع اعتراضات مورد اشاره عفو بین‌الملل از نیمه اردیبهشت سال۱۴۰۱ در پی اعلام رسمی گران شدن نان و سهمیه‌بندی آن و افزایش چندبرابری قیمت مواد غذایی در شماری از شهرهای استان خوزستان زده شد و به استانهای دیگر سرایت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52023170-0c8f-4747-bcf3-a05d841b0a36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات