728 x 90

علی مطهری : به‌دلیل نیاز اقتصادی به چین چشم خود را بر ظلم بسته‌اند

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس ارتجاع
علی مطهری، نماینده پیشین مجلس ارتجاع

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس ارتجاع در گفتگو با سایت حکومتی عصر ایران چهارشنبه ۱۵مرداد ضمن اشاره به «بی‌تفاوتی» حکومت در قبال رفتار دولت چین با مسلمانان این کشور گفت: «چندی پیش علت سکوت ایران را از یکی از مقامات عالی وزارت امور خارجه پرسیدم. او گفت به‌دلیل نیاز اقتصادی مجبور به سکوت هستیم. گفتم مگر مجبورید رابطه با سایر نقاط دنیا را به این‌جا برسانید که در دامن چین بیفتید».

وی درباره نقض حقوق شهروندی مسلمانان در چین از سوی دولت این کشور گفت: «دولت چین مسلمانان این کشور را به فراگیری زبان چینی و صحبت کردن و نوشتن فقط به زبان چینی و عدم استفاده از زبان قومی آنها مجبور می‌کند و بنا دارد که آنها را از فرهنگ اسلامی خود دور کند».

همچنین اظهار داشت: «در موضوع لغو پروازهای هواپیمایی ماهان به چین، سفیر چین از موضع طلبکارانه با ایران برخورد کرد و اعلام کرد که به شرکت ماهان دستور دادم پروازها دوباره برقرار شود. نباید اجازه چنین رفتارهایی داده شود. البته مسئله قرارداد ایران و چین مسئله دیگری است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a522a61d-7362-40a0-be56-72bbc014eb9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات