728 x 90

فاجعه سیل در ایران -اذعان رژیم به دست کم ۹جانباخته، تخریب‌های گسترده و خسارات کمرشکن به‌مردم محروم در ۱۲ استان کشور

فاجعه سیل در ایران
فاجعه سیل در ایران

این خبر بروز میشود

اذعان رژیم به دست کم ۹ جانباخته در اثر سیل

تخریبهای گسترده و خسارات کمرشکن به مردم محروم

در ۱۲استان کشور

۵۵میلیون نفر در ایران در معرض سیل قرار دارند

اذعان یک آخوند حکومتی

فاضلاب اهواز ۴۰سال است با آب اش قاطی می‌شود

این به آمریکا چه ربطی دارد؟!

۲۵میلیون حاشیه‌نشین شهر داریم چه ارتباطی به آمریکا دارد؟

شمار استانهایی که سیل و آبگرفتگی شدید خسارات کمرشکنی به مردم وارد کرده است به ۱۲استان رسید.

علاوه بر استانهای خوزستان، فارس، تهران، اصفهان، یزد، کرمان، بوشهر، لرستان چهارمحال و بختیاری و هرمزگان سیل در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استانهای گیلان و سیستان و بلوچستان خسارات شدیدی به مردم این استانها وارد کرده است.

حکومت آخوندی که پیوسته سعی در کتمان خبرهای واقعی خسارات مادی و انسانی سیل و اعتراضات مردم است دست‌کم به ۹جانباخته در اثر سیل اذعان کرد. یک هموطن در گیلان دو تن در بوشهر و شش نفر در استان هرمزگان جان خود را از دست دادند. سه تن از هموطنان نیز بر اثر سیل مصدوم شده‌اند که در کرمان، بوشهر و هرمزگان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم: وضعیت استانهای بوشهر، هرمزگان و کرمان بغرنج گزارش‌شده است. در استان فارس، ۱۴شهرستان این استان شامل آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، شیراز، ارسنجان، ممسنی، نی‌ریز، خرم‌بید، قیر و کازرون، فراشبند، خرامه و لامرد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند.

در شیراز بسیاری از محلات و معابر و برخی واحدهای مسکونی و تجاری دچار آب گرفتگی شدند و برخی از مناطق این شهر همان محله‌هایی هستند که در جریان سیل فروردین ۹۸ دچار آسیب شدند. جهرم نیز از گزند سیل در امان نماند و زیانهای زیادی به این شهر رسیده است. سیل در استان بوشهر خسارت زیادی را به بار آورده است».

بر اثر سیل، در برازجان مردم تا کمر در آب مانده‌اند، در مهریز یزد، معابر دچار آبگرفتگی می‌شود و ماهشهر، بندر موسوم به امام، آبادان و خرمشهر را آب می‌برد. این ناشی از بی‌برنامگی و بی‌راه‌حلی دولتمردان است. در این اوضاع و احوال کرونایی، ... . با این حجم آب و فاضلاب رها شده در خیابان‌ها، چگونه می‌توان با کرونا مقابله کرد؟

رسانه‌های رژیم یکبار دیگر اعتراف کردند: سریال سیل و خسارت‌های ناشی از آن در خوزستان آن قدر زیاد است که برخی از مردم این استان را به سمت تجمعات اعتراضی پیش برده است.

در وحشت از خیزش و قیام مردم و به‌دنبال اعتراض به بی‌عملی کارگزاران رژیم از حداقل رسیدگی به مردم سیل‌زده و مصیبت دیده پس از تجمع های اعتراضی مردم سربندر، کارگزاران رژیم به احضار و بازداشت برخی از کارگزاران رژیم در بندر موسوم به امام دست زدند.

یک آخوند حکومتی به‌نام قاسمیان در (گفتگو با تلویزیون رژیم روز ۱۷آذر) اعتراف کرد در اهواز ۴۰سال است که آب و فاضلاب قاطی می‌شود.

وی گفت: به هر جهت اینقدری که ما سر در آوردیم از حاکمیت و این طرف و آن طرف رفتیم به اعتقاد من تقریباً ۸۰-۲۰ است ۸۰ داخلی است مسأله ما ۲۰ درصدش آمریکاست ۲۰درصد آن تحریم‌ها هست آقای مقصودی ببخشید این دلالی ارز ۴۲۰۰ رانت ارز ۴۲۰۰ دلالی خودرو نمی‌دانم فرار مالیاتی کجا به آمریکا ربط دارد؟ آقا فاضلاب اهواز ۴۰سال است دارد با آب اش قاطی می‌شود بوی فاضلاب می‌دهد آب آخر ما می‌رویم توی این جاها آقا اگر همین اتفاق این به آمریکا چه ربطی دارد اگر این اتفاق در همین بالای شهر تهران توی خانه همین مسئولان افتاده بود نه ۴۰سال یک ساعت بابا وزیر را کرده بودند در گونی، اگر این کار شده بود خوب چه ارتباطی به آمریکا دارد این؟ این نحوه از واگذاریها و خصوصی‌سازیها این چه ارتباطی به آمریکا دارد؟ یعنی شما هر موضوع این‌که الآن ما روستاهایی را بالاخره شما اطلاع دارید ما در این جهادیها می‌رویم وقت‌ها سال بعد می‌بینیم روستا نیست اصلاً حاشیه شهر هست آقای مقصودی ما ۲۵میلیون الآن حاشیه‌نشین شهر داریم چه ارتباطی به آمریکا دارد؟ شیرآباد زاهدان چه ارتباطی با آمریکا دارد؟

مجری: حقوقهای نجومی مسئولان

آخوند قاسمیان: حقوق نجومی مسئولان چه ارتباطی؟ این‌که فرزندانشان همه‌اش در آمریکا و اروپا خیلی از فرزندان چه ارتباطی دارد به آمریکا؟

برف در آذربایجان شرقی ۵۰ روستا در محاصره قرار داد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسدود شدن راه ۵۰ روستای استان به دلیل بارش برف اعلام کرد: تلاش برای بازگشایی راه این روستاها ادامه دارد.

برف در آذربایجان‌شرقی راه ۵۰ روستارا قطع و آنها را در محاصره قرارداد. به گفته علیزاده مدیر راهداری رژیم در آذربایجان شرقی بارش‌ برف در یکشنبه شب همراه با کولاک بوده است .( ایرنا ۱۸آذر)

سیل در ایران ۹ کشته بر جا گذاشت

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس رژیم از مرگ ۹ تن در سیل سه استان خبر داد.

بیشترین آمار کشته‌شدگان در هرمزگان گزارش شده است. تا کنون شش نفر در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت "طی ۴۸ ساعت گذشته استان های کرمان، فارس، گیلان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند".

پیشتر نیز بارندگی شدید و بالا آمدن آب در خوزستان خسارت فراوانی بر جا گذاشت. در برخی شهرها این استان سیلاب و فاضلاب به داخل خانه‌های مردم آمد.

این وضعیت انتقاد شدید شهروندان سیل‌زده خوزستان را به دنبال داشت.

آنها که از دست مسئولان عصبانی هستند، اعتقاد دارند که این سیل در ماهشهر، بندر امام و اهواز قابل پیشگیری بوده اما بودجه‌ای که اختصاص یافته به خوبی خرج نشده است.(سایت قطره سه شنبه ۱۸آذر)

  • بوشهر: هر چی داشتیم و نداشتیم رفت زیر آب!

خسارات سنگین سیلابهای ویرانگر در ۱۰استان کشور

به‌خاطر فقدان زیرساختها و بی‌عملی رژیم آخوندی

دست کم هفت هموطن فقط در استانهای بوشهر و هرمزگان

جان خود را از دست دادند

گزارشها حاکی از مفقود شدن شماری از هموطنان است

خانم مریم رجوی

جان باختن مظلومانه هموطنان محروم را تسلیت گفت

و خواستار همیاری ملی برای کمک به سیل‌زدگان شد

سیلابهای ویرانگر در ۱۰استان کشور از جمله خوزستان، فارس، اصفهان، یزد، کرمان، بوشهر، لرستان چهارمحال و بختیاری و هرمزگان خسارات زیادی به مردم وارد کرد.

رسانه‌های رژیم در سیل روز یکشنبه از جان باختن دست کم هفت هموطن فقط در استانهای بوشهر و هرمزگان خبر داده‌اند. گزارشها هم‌چنین حاکی از مفقود شدن شماری از هموطنان در اثر سیل است.

حکومت آخوندی از انتشار خبرهای مربوط به خسارات مادی و انسانی سیل و اعتراضات هموطنان به ستوه آمده جلوگیری می‌کند.

پل کلل که پل استراتژیک و ارتباطی بین سه استان فارس، بوشهر و خوزستان است، زیر آب رفت و ارتباط این سه استان را قطع کرد.

دروازه قرآن شیراز را سیل فرا گرفت، مردم از تکرار فاجعه سیل در این منطقه که قربانیان زیادی بر جا گذاشت نگران شده‌اند.

شیراز

اینجا الآن دروازه قرآن هست طرف دلگشا

آب همه جا رو برداشته الآن همه ترسیدند که مثل حادثه خدای نکرده پیرارسال بشه… آب همه جا روگرفته

گزارشها حاکیست بیشترین خسارات سیل در استان بوشهر وارد شد.

در برازجان سیل اومده

دو سوم شهر وحدتیه تقریباً به زیر آب رفت، به‌طوری که مردم از ترس جانشان به پشت‌بام خانه‌ها پناه بردند.

مردم روی پشت‌بام رفته‌اند تا از گزند سیل در امان باشند

آب و برق این شهرستان نیز روز یکشنبه قطع شد. آنچه که باعث شد که باران چند ساعته باعث بروز سیل ویرانگر شود، ناتوانی کانال‌های دفع آب در خیابان‌ها و فاضلاب‌ها بود که نتوانست روان آب‌ها را در حجم بسیار گسترده را کنترل کند و آب به کوچه‌ها، مغازه‌ها و خانه‌های مردم سرازیر و باعث بروز خسارت شدید به مردم شد.

بوشهر ـ آبپخش

گزارشها نشان‌دهنده حجم بالای خسارتها و آسیب دیدن ۸هزار واحد مسکونی در استان بوشهر است.

دشتستان ـ روستای پلنگی

خوزستان

رسانه‌های رژیم نوشتند: در جریان بحران آبگرفتگی شهرهای خوزستان ردپای کم‌کاری و قصور مسئولان خوزستان در حجم بالای خسارت، دیده می‌شود و همین مسأله موجب نارضایتی و خشم مردم سیل‌زده شده است.

بیشترین حجم خسارت ناشی از سیل اخیر استان خوزستان مربوط به بندر موسوم به امام و شهر چمران می‌شود. حدود ۲۰ تا ۳۰درصد از واحدهای مسکونی که در این بندر دچار آبگرفتگی شده‌اند نیاز به تعمیرات یا نوسازی دارند.

در جریان سیل خوزستان در مجموع حدود ۸هزار واحد مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

خانم مریم رجوی به‌خاطر جان باختن مظلومانه تعداد زیادی از هموطنان محروم از جمله در هرمزگان و بوشهر تسلیت گفت و بار دیگر خواستار کمک به سیل‌زدگان و همیاری ملی در بحبوحه‌ٔ کرونا شد

خانم رجوی تأکید کرد: در چنین وضعیتی از سپاه و استاندار و فرماندار و شهرداران این رژیم خیری بر نمی‌خیزد و به‌دزدیهای خود مشغولند. خط کار درست بر اساس ”کس نخارد“ تکیه به مردم و جوانان غیور میهن است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7bb796e-0db8-48bd-bc7c-3239ce203bb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات