728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

نمکی: برخی نارفیقی‌ها ما را به سمت مرگهای سه رقمی برد. نگران خیز این موج در استانهای دیگر با یک ویروس سرکش جدید

زالی: شرایط تهران بسیار شکننده و ناپایدار است و هر لحظه ممکن است اتفاق جدیدی در اوجگیری بیماری رخ دهد

عضو کمیسیون امنیت مجلس: روند بسیار نامناسب خرید واکسن که قابل قیاس با حتی فقیرترین کشورهای جهان نیز نیست باعث شرمندگی همه مسئولان است

رئیس بیمارستان امیرالمومنین: ظرفیت بیمارستان تکمیل است و بیماران در انتظار بستری در اورژانس معطل هستند

یکی از کارکنان یک غسالخانه در اهواز: چند روزی است که تعداد فوتیهای کرونا در این غسالخانه به ۱۷نفر در روز می‌رسد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۲اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۹۷شهر از ۲۲۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۵۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۸۳۸۸نفر، در البرز به ۵۶۱۳نفر، در اردبیل به ۲۷۸۷نفر، در اصفهان به ۱۴۴۶۰نفر، در تهران به ۵۳۰۶۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۱۸۱نفر، در خوزستان به ۱۱۸۳۰نفر، در سمنان به ۳۵۶۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۳۰۱نفر، در فارس به ۶۶۸۲نفر، در کردستان به ۳۸۷۷نفر، در کرمان به ۴۹۶۹نفر، در کرمانشاه به ۴۵۴۹نفر، در گیلان به ۸۰۰۶نفر، در لرستان به ۹۳۳۸نفر، در مازندران به ۹۴۸۷نفر و در مرکزی به ۴۵۳۳نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت گفت: «باز هم برخی بی‌توجهی‌ها و نارفیقی‌ها ما را به سمت مرگهای سه رقمی برد. باور کنید در این روزها بر همکاران سخت‌کوشم در خوزستان چه می‌گذرد و چه شبانه روزهای سخت و غیرقابل تصویر و تحملی را سپری می‌کنند. بعد هم نگرانی از خیز این موج در استانهای دیگر با یک ویروس سرکش جدید» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۲اسفند).

جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در نامه‌یی به نمکی نوشت: «آمار روبه رشد کرونای جهش‌یافته انگلیسی و تجربه تلخ سال گذشته در عدم قرنطینه مناطق آلوده و روند بسیار نامناسب خرید واکسن که قابل قیاس با حتی فقیرترین کشورهای جهان نیز نیست باعث شرمندگی همه مسئولان است و بدون شک قابل پذیرش و قابل درک نیست. به هر نحو ممکن و با هر مبلغ مالی لازم قبل از رسیدن به تلفات چند هزار نفری روزانه، اقدام عاجل و لازم را به‌عمل آوریم. بدیهی است در صورت تداوم این روند نامناسب واکسیناسیون، در دفاع از حقوق مردم و حفظ سلامت آنها تعارف نداشته و اگر لازم باشد از اختیارات خود، استیضاح رئیس‌جمهور و حضرتعالی را پیگیری خواهیم نمود» (سایت مجلس ارتجاع ۱۱اسفند).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «شرایط تهران بسیار شکننده است و ممکن است هر لحظه اتفاق جدیدی رخ دهد. در ۲۴ساعت گذشته تعداد بستریهای تهران ۳۸۰نفر بوده که۱۱۱ مورد در ICU بستری شده‌اند. تعداد کل بستریهای استان در ۲۴ساعت گذشته ۲۱۱۲مورد با تشخیص قطعی کرونا هستند که ۸۰۲نفر در ICU هستند دارند» (آریا ۱۲اسفند). محسنی استاندار تهران گفت: «امروز با چرخش ویروس انگلیسی در کشور و استان تهران هیچ گروه سنی مصونیت ندارد به‌طوریکه شاهد افزایش بستریها در سنین ۱۰ و زیر ۱۰سال است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱اسفند).

در خوزستان، رئیس بیمارستان امیرالمومنین اهواز با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان گفت بیماران در انتظار بستری در اورژانس معطل هستند» (ایسنا ۱۲اسفند). رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «به هر طریق ممکن ظرفیت تختهای عادی و ویژه بیمارستانها را افزایش دادیم. مجبور شدیم بیماران غیرکرونایی را به بخشهای دیگر منتقل کنیم». رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: روز گذشته از ۲۵۰۰ تست در مرکز بهداشت غرب اهواز حدود ۴۰درصد مثبت بود و این بسیار بالاست. یکی از کارکنان غسالخانه باغ فردوس اهواز گفت: «تا چند روز پیش تعداد افرادی که در اثر کرونا در اهواز فوت می‌کردند انگشت‌شمار بود اما چند روزی است که تعداد گاهی به ۱۷نفر در روز می‌رسد» (ایرنا ۱۲اسفند).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۹مورد فوتی و نزدیک به ۱۰۰نفر بستری بر اثر کرونا در استان گزارش‌شده، که نشان‌دهنده افزایش محسوس نسبت به روزهای گذشته است. در حال حاضر ۴۹۰نفر بستری داریم که ۱۳۸نفر در ICU و ۲۹نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند. کل فوتیها در استان به ۳۶۴۵نفر رسیده است» (ایرنا ۱۲اسفند).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «مجموع بیماران بستری ۵۳۹نفر است که ۹۴ نفرا آنها در ICUهستند» (ایسنا ۱۲اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ (۲ مارس ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af456947-d471-4393-aa13-d20679532d5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات