728 x 90

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان به آزادی فوری کارگران دستگیر شده فولاد اهواز

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

قیام ایران-شماره ۲۳۷

یورش وحشیانه به منازل نمایندگان کارگران فولاد اهواز و دستگیری ۱۱تن از آنان

سی و هشتمین روز تظاهرات و اعتصاب کارگران و فراخوان به آزادی فوری دستگیر شدگان

شب گذشته یکشنبه ۲۵آذر (۱۶دسامبر) نیروهای اطلاعاتی رژیم آخوندی به خانه‌های نمایندگان کارگران گروه ملی فولاد اهواز یورش بردند و ۱۱تن از آنان را دستگیر کردند.

همزمان از اولین ساعتهای صبح امروز گارد ویژه نیروی انتظامی و دیگر نیروهای سرکوبگر و ماشینهای آبپاش در مقابل استانداری و دادگستری و بسیاری از نقاط حساس شهر اهواز مستقر شدند تا از ادامه تظاهرات کارگران جلوگیری کرده و آنها را وادار به پایان دادن به اعتصاب کنند.

اما کارگران دلیر فولاد اهواز بی‌اعتنا به این اقدامها و تدابیر سرکوبگرانه از صبح امروز سی و هشتمین روز اعتصاب خود را شروع کردند و در حالیکه از سوی اقشار مختلف شهر حمایت می‌شدند در خیابانهای مرکزی شهر دست به تظاهرات زدند. کارگران طی اطلاعیه‌یی نسبت به این اقدامهای سرکوبگرانه هشدار دادند و خواستار آزادی بلادرنگ کارگران شدند.

کارگران خشمگین شعار می‌دهند: کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ کارگر زندانی حمایتت می‌کنیم. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با صدور اطلاعیه‌یی دستگیری کارگران فولاد را قویاً محکوم کرد و خواستار آزادی کارگران بازداشت شده گردید.

مقاومت ایران یورش به منازل کارگرانی را که برای احقاق حقوق اولیه خود دست به اعتراض زده‌اند، قویاً محکوم کرد و عموم کارگران و جوانان و دانشجویان را به‌ویژه در اهواز و خوزستان، به حمایت از کارگران اعتصابی فولاد اهواز و پیوستن به آنها فرا‌خواند و حمایت مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری در کشورهای مختلف از اعتصاب کارگران و اقدام فوری برای آزادی کارگران دستگیر شده را خواستار شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶آذر ۱۳۹۷(۱۷دسامبر۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44171f1e-a76b-40b3-9aa0-9969c8c18bff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات