728 x 90

فراخوان نمایندگان پارلمان انگلستان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

خانم مارگارت هاج از حزب کارگر انگلستان
خانم مارگارت هاج از حزب کارگر انگلستان

مجلس عوام انگلستان روز گذشته ۱۹ اردیبهشت در یک جلسه رسمی به بحث درباره مقابله با فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران در انگلستان پرداخت. در این جلسه نمایندگان پارلمان خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و تحریم آن شدند

خانم مارگارت هاج از حزب کارگر در سخنان خود با اشاره به سیاست‌های جنگ‌افروزانه رژیم در منطقه و حمله موشکی و پهپادی رژیم به اسراییل گفت: سپاه پاسداران در نقطه کانونی فعالیت‌های مخرب رژیم ایران در منطقه و در داخل ایران قرار دارد. به‌عنوان یک سازمان شبه‌نظامی تروریستی که به‌عنوان حافظ ایدئولوژیک جمهوری اسلامی عمل می‌کند. و نفوذ آن به انگلستان و متحدان ما گسترش می‌یابد.

در سال ۲۰۲۲، کن مک کالوم، رئیس MI۵، هشدار داد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران حداقل ۱۵ تهدید معتبر برای ربودن یا حتی کشتن افراد ساکن اینجا در بریتانیا انجام داده‌اند.

روابط نگران‌کننده‌ای نیز بین سپاه و مراکز اسلامی محلی در شهرهایی مانند لندن، منچستر و گلاسکو وجود دارد.

مرکز اسلامی انگلستان، مرکز تأثیر گذاری رژیم ایران در انگلستان است. رئیس این مرکز مستقیماً توسط خامنه‌ای منصوب می‌شود.

مارگارت هاچ با اشاره به معاملات پنهانی بانک‌های تحت کنترل سپاه با مؤسسات مالی در انگلستان خواستار برخورد قاطعانه دولت انگلستان با این فعالیت‌ها و لیست‌گذاری تروریستی سپاه به‌عنوان یک گروه تروریستی گردید.

 

سر آیین دانکن اسمیت عضو پارلمان انگلستان با اشاره به سرکوب مردم ایران توسط رژیم خواستار تغییر سیاست دولت انگلستان در قبال رژیم و مقابله با تهدیدهای سپاه پاسداران در انگلستان شد. وی با اشاره به اعمال نفوذ رژیم در انگلستان از طریق مراکز صدور تروریسم و ارتجاع افزود:

ما مدت‌هاست می‌دانیم که بانک‌های صادرات و ملی، بانک‌های تجاری ایرانی که به‌دلیل حمایت از سپاه ایران و سایر نهادهای نظامی مرتبط با ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند. دارای شعبه‌های فعال هستند، همان‌طور که قبلاً ذکر شد، در لندن در اکتبر ۲۰۲۳ گزارش شد که هر دو بانک با حماس و نیروی قدس سپاه پاسداران ارتباط دارند، آنها اینجا در لندن فعالیت می‌کنند...

شرکت ملی نفت ایران که در آمریکا تحریم شده بود، وابسته به سپاه است و در ساختمانی روبه‌روی ما اینجا بود. بخش خدمات مالی بریتانیا نیز از عدم اجرای تحریم‌های مالی بریتانیا علیه ایران خبر داده است.

بریتانیا، همراه با شرکای خود، باید همه اشکال فشار، از جمله تحریم‌های مالی هدفمند، را برای به چالش کشیدن فعالیت‌های خصمانه ایران در بریتانیا و خارج در نظر بگیرد.

 

خانم شارون هاجسون عضو پارلمان انگلستان در سخنان خود گفت: شواهد حاکی از حمایت سپاه پاسداران از تروریسم در سراسر خاورمیانه فراوان و بلامنازع است. اکنون ما شواهد فزاینده‌یی از فعالیت سپاه در کشور خودمان، زیر نظر دولت هستیم. دولت هم‌چنان از لیست‌گذاری تروریستی سپاه خودداری می‌کند و باید منتظر نتایج این اقدمات در آینده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b38a476-89c8-4ba7-bb4d-5f4dbc4f97ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات