728 x 90

فراخوان کمیته پارلمانترهای ایتالیایی به آزادی زندانیان در ایران و هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی

فراخوان کمیته پارلمانترهای ایتالیایی به آزادی زندانیان در ایران
فراخوان کمیته پارلمانترهای ایتالیایی به آزادی زندانیان در ایران

پارلمانترهای ایتالیایی در نامه‌یی به دبیرکل ملل ‌متحد درباره وخامت شیوع کرونا در ایران و خطر وقوع فاجعه انسانی به‌ویژه در زندانها هشدار می‌دهند.

تعداد بسیار زیادی از زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی در معرض خطر هستند و باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

  1. سناتور لوچو مالان نایب‌رئیس افتخاری گروه پارلمانی حزب زنده باد ایتالیا
  2. سناتور پائولا بینتی نایب‌رئیس کمیسیون حقوق‌بشر سنا
  3. سناتور روبرتو رامپی عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنا
  4. سناتور مینو تاریکو نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی سنا
  5. سناتور انریکو آیمی
  6. سناتور گابریه له لانزی
  7. سناتور آندرآ چوفی
  8. سناتور نیکولا مورا
  9. سناتور آکیله توتارو

 

نمایندگان پارلمان ایتالیا:

  1. آنتونیو تاسو رئیس کمیته پارلمانترها برای ایران آزاد
  2. استفانیا پتزوپانه رئیس مشترک کمیته
  3. رناتا پولورینی نایب‌رئیس کمیسیون کار
  4. کاتیا پولیدوری
  5. مونیکا چابورو
  6. فرانچسکا بونومو
  7. کیارا گریبائدو
  8. لوکا اسکوئری

 

کمیته پارلمانترهای ایتالیایی برای یک ایران آزاد دربرگیرنده اعضای سنا و پارلمان ایتالیا، در نامه‌یی به دبیرکل ملل ‌متحد درباره شیوع کرونا در ایران به‌خاطر سیاست‌های مجرمانه و پنهان‌کاری رژیم و خطر وقوع فاجعه انسانی به‌ویژه در زندانهای ایران هشدار داد و نوشت: تعداد بسیار زیادی از زندانیان در ایران به‌دلیل شرایط وخیم بهداشتی در معرض خطر هستند و رژیم حاکم، به‌رغم فراخوان گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر در مورد وضعیت ایران، هیچ اقدامی برای حفظ جان آنها به‌ویژه زندانیان سیاسی و عقیدتی صورت نداده و سلامتی آنها موضوعی نگران‌کننده است و باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

 

رژیم ایران به‌رغم داشتن بیش از ۱۰۰میلیارد دلار دارایی در بنیادهای وابسته به ولی‌فقیه هیچ کمکی به مردم ایران نمی‌کند و در عوض بنا بر گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا، هر ساله ۲۵میلیون دلار دارو و نیز تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۰۰میلیون دلار به عراق ارسال می‌کند. کمکهای ارسالی توسط نهادهای بین‌المللی را در اختیار باندهای وابسته و سپاه پاسداران قرار می‌دهد تا با چند برابر قیمت به مردم بفروشند.

 

کمیته پارلمانترهای ایتالیایی در نامه خود که رو نوشت آن برای میشل باشله کمیسر عالی حقوق‌بشر ارسال شده، خطر نشان کرده است: کشتار بیش از ۱۵۰۰نفر و دستگیری بیش از ۱۲هزار نفر در اعتراضات خیابانی در آبان۹۸ که تا این تاریخ رژیم ایران هنوز هیچ آمار دقیقی از کشته‌ها و دستگیر شدگان نداده است، هم‌چنین پنهان‌کاری در سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط موشک سپاه. اخیراً هم چندین هفته تأخیر در اطلاع‌رسانی از شروع کرونا در ایران به‌دلیل ملاحظات سیاسی، از جمله فراخوان برای شرکت مردم در گردهم‌آیی سالگرد انقلاب۱۳۵۷ و در انتخابات مجلس و تصمیم به عدم قرنطینه کردن شهر قم که مرکز اصلی شیوع این ویروس بود و استمرار پروازها به کشور چین منبع انتقال ویروس. به این ترتیب، شیوع این بیماری در ایران بسیار شدید بوده و به یک فاجعه انسانی تبدیل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c2d7996-f1f9-44fd-b24f-bb095cb107f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات