728 x 90

فرافکنی وزارت خارجه آخوندها در اعزام جاسوس به کشورهای دیگر

سخنگوی وزارت‌خارجهٔ رژیم
سخنگوی وزارت‌خارجهٔ رژیم

به گزارش سایت حکومتی تابناک، خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم درباره انتشار دست‌نوشته‌هایی دیپلمات تروریست بمب‌گذار محاکمه شده اسدالله اسدی در بلژیک اظهار داشت: «متأسفانه یک دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با نقض بدیهی‌ترین مصونیتها و نقض کنوانسیون وین برخلاف مقررات و معاهدات بین‌المللی با نقض آشکار مصونیتها و حقوق این دیپلمات توسط دولت آلمان و بلژیک دستگیر شده و کل فرآیند غیرقانونی بوده و در شرایط نامناسبی نگهداری شده و حقوقش نادیده گرفته شده است. این‌که مصونیت‌های دیپلماتیک رعایت نشده و بدعتی در حقوق دیپلماتیک توسط کشورهای اروپایی رخ داده است که جای تأسف دارد. البته ایران هم از مجاری دوجانبه و هم مجاری خاص خود این موضوع را پیگیری کرده است و ترجیح بوده از همین طریق موضوع حل شود و ارجاع به مراجع ذیربط بین‌المللی و حقوق‌بشری در دستورکار جدید قرار گرفته است و نقض آشکار حقوق و مصونیت‌های اسدی است».

وی با فرافکنی افزود: باعث تأسف است دولتهای اروپایی فکر می‌کنند برای مجرمین و جاسوسان و کسانی که با نقشه وارد ایران شدند می‌توانند هیاهو و ادعا کرده و دمارش بدهند و این نمایش‌ها را برقرار کنند در حالی که ناقض حقوق اولیه دیپلمات‌های ایران هستند کل موضوع دادگاه، ... و مخدوش است و ما کل فرآیند را غیرقانونی می‌دانیم.

 

وی درباره هشدارهای سفر به ایران از سوی اروپایی‌ها نیز گفت: بهتر است به جای این‌که بگوییم کدام کشورها بگوییم انگلیس و سوئد. این یک سیاست شناخته شده است و به جای این‌که مواضع خود را پشت تریبونها اعلام کنند در هشدارهای سفر بیان می‌کنند. دعوت می‌کنم پشت تریبون بیایند و به جای هشدارهای تکراری سفر، پشت تریبونها بگویند. ایرانی‌های مقیم انگلیس به ایران می‌آیند و سعی کنند جاسوس نفرستند و ایرانی‌ها مواظب باشند سرویس‌های امنیتی برخی کشورها از آنها سوءاستفاده نکنند (خبرگزاری حکومتی تابناک۲۶ اردیبهشت).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f526a26c-2308-493b-b39d-bceba8009e16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات