728 x 90

فضاحت اعترافگیری وزارت اطلاعات و اشاره علی مطهری به انفجار در حرم امام رضا و قتلهای زنجیره‌یی

وزارت بدنام  اطلاعات و قتلهای زنجیره‌یی
وزارت بدنام اطلاعات و قتلهای زنجیره‌یی

به‌دنبال رسواییِ اعترافات ِ دروغین و اجباریِ صحنه‌سازی‌شده توسط وزارت بدنام اطلاعات درباره ترور نفرات اتمی رژیم، این فضیحت به سایر پرونده‌سازیهای اطلاعات ِ آخوندها سرایت کرده است.

علی مطهری، نماینده‌ٔ مجلس رژیم به روزنامهٔ اعتماد گفت: ابهامات و سؤالات ِ زیادی درباره‌ٔ انفجار در حرم امام رضا در سال ۱۳۷۳و همچنین قتل‌های زنجیره‌یی و اجبارِ افراد ِ بی‌گناه برای اعتراف به ترور دانشمندان هسته‌یی وجود دارد.

مطهری خاطرنشان کرد: دولت و وزیر ِ سابق ِ اطلاعات، حتماُ باید پاسخگوی این موارد باشند. آنها باید بگویند که چرا و به چه دلیل و با چه مجوزی، این اقدامات را انجام دادند. مصلحی باید پاسخگوی این سؤالات و ابهامات باشد.

مطهری با اشاره به چندین پرونده امنیتی دیگر که نقطه‌ٔ مشترک ِ همه آنها "حل و فصل ِ سریع ِ پرونده"، "پخش ِ اعترافات از تلویزیون دولتی" و در برخی موارد "اعدام ِ سریع ِ متهمین" بوده است، گفت: در موضوع انفجار در حرم امام رضا در سال ۷۳نیز ابهاماتی مطرح است و لازم است درباره‌ٔ آن، روشنگری صورت بگیرد. در موضوع قتل‌های زنجیره‌یی نیز چنین اتفاقاتی افتاد و می‌توان گفت که آن موضوع نیز از نظر مسأله‌ٔ حفظ ِ نظام از همین قماش است.

 

 

روزهای گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی در رابطه با بحران شکنجه و اعترافات اجباری توسط رژیم کوشید تا این فضیحت را روی باند رقیب سرشکن کند، ولی ناگزیر از اعتراف به این جنایت رایج در حاکمیت آخوندی شد.

علی ربیعی که یک دژخیم کهنه‌کار اطلاعاتی است، شکنجه و گرفتن اعترافات تلویزیونی از سیزده فرد به اتهام ترور کارشناسان اتمی نظام و اعدام یکی از آنها را با وقاحتی حیرت انگیز، تحت عنوان اشکال «کارشناسی یک حوزه دیگر»، ماستمالی کرد.

در حالی‌که زندان و شکنجه‌ٔ افراد دستگیر شده، در دولت روحانی نیز بیش از یک‌سال ادامه داشته، علی ربیعی روز دوشنبه ۲۸مرداد، گفت:

«این اتفاق در دولت ما رخ نداده من هم پیرامونش واقعاً من هم ورود به پرونده ندارم که بگم ورودی کرده باشم ولی یک اطلاعات کلی که وجود داره به هر حال یک تعداد از افراد بودند که حداقل در یک موردش من با دوستان مسئول دیروز و امروزی که در این زمینه صحبت کردم یک مورد از این موارد هم اعتراف هم کرده درست هم بوده ولی متأسفانه یک تعداد از موارد کار کارشناسی توی آن صورت نگرفته کارشناس ضد جاسوسی نبوده کارشناسهای حوزه دیگری بودند آمدند روی این پرونده کار کردند و به هر حال این اعترافات در آن سامان گرفته صورت گرفته و فکر می‌کنم همآن‌ موقع هم به‌نحوی دلجویی و عذرخواهی از این افراد شده».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80dbc16d-d12f-4087-9271-caeeb04648eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات