728 x 90

فقر و بحران اجتماعی، اعتراف استاندار تهران به پیش‌فروش نوزادان

پیش فروش نوزاد
پیش فروش نوزاد

فقر و بحرانهای متعدد اجتماعی، حاصل حاکمیت ۴۰ساله ولایت فقیه بر ایران. محمد مقیمی، استاندار رژیم در تهران ضمن تأیید اخبار «پیش‌فروش نوزاد» در تهران به بی‌عملی کارگزاران حکومت اعتراف کرد و گفت تا کنون استانداری در این مورد تحقیقی انجام نداده است.

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۷خرداد۹۷ به‌نقل از استاندار رژیم آخوندی در تهران در واکنش به اخبار «پیش‌فروش نوزادان» نوشت: «خبرهایی مبنی بر فروش نوزاد را شنیده‌ایم، اما این را که شورای اجتماعی استانداری مطالعه‌یی در این خصوص انجام داده باشد نداشته‌ایم، ضمن این‌که بهزیستی متولی این کار است، این اتفاق وجود دارد، اما شورای اجتماعی گزارش و تحقیقی را در این خصوص انجام نداده است». این کارگزار حکومت آخوندی بدون اشاره به فقر که حاصل چپاولگریهای این حاکمیت پلید است، سعی کرد مشکل را کم اهمیت جلوه داده و پیگیری آن را به گردن سایر ارگانها بیاندازد.

پیش از این نیز سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخوندی از پیش فروش نوزادان قبل از تولد خبر داده بود. به‌گفته وی عده‌یی از مادران به‌دلیل اعتیاد، نوزادان خود را قبل از تولد پیش فروش می‌کنند.

وی با این حال مدعی شده بود که «معضل خرید و فروش کودکان و نوزادان» کاهش یافته است.

این به‌اصطلاح نماینده مجلس، هم‌چنین به پدیده اعتیاد کودکان در این حاکمیت پلید اعتراف کرده بود.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

پیشتر نیز خبرگزاری حکومتی میزان به‌نقل از به‌اصطلاح دادستان شهرستان آمل از انهدام یک شبکه خرید و فروش نوزادان در این شهرستان خبر داده بود. این کارگزار حکومتی گفته بود یک مدیر دولتی نیز در این شبکه دست داشته است.

علی طالبی هم‌چنین به وجود دو مرکز سقط جنین غیرقانونی در این شهر اذعان کرد

این کارگزار قضاییه خامنه‌ای، بدون اشاره به نقش حاکمیت پلید ولایت فقیه در ایجاد بحرانهای فاجعه‌بار اجتماعی گفت: «بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شد ۲کارشناس مامایی در محلی غیرقانونی به سقط جنین و کورتاژ، زایمانهای غیرقانونی و غیربهداشتی اقدام کرده و هم‌چنین با اعطای وجوه برای اجاره رحم و شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت فعالیتهایی در زمینه خرید و فروش نوزادان انجام می‌دادند و این نوزادان را در شهرهای دیگر کشور به فروش می‌رساندند».

این کارگزار حکومت، به گستردگی این پدیده تکان دهنده در حاکمیت فاشیزم دینی اعتراف کردو گفت اعضای این باند در کل کشور فعالیت می‌کردند. وی برای مخفی کردن نقش حاکمیت گفت: «با اعطای نیابت قضایی از سوی دادسرای استان تهران روند تحقیقاتی پرونده گسترده‌تر شد و ۶نفر از اعضای این شبکه دستگیر و ۲۶نفر نیز احضار شدند.».

طالبی، در ادامه افزود: «در بازرسی از محل فعالیت غیرقانونی این افراد دو نوزاد نیز کشف شد. هم‌چنین اعضای این باند در بازجویی‌ها به خرید و فروش ۱۵تا ۴۰میلیون تومانی نوزادان اعتراف کردند.»

این کارگزار قضاییه خامنه‌ای از همکاری و همراهی ادارات دولتی در این پرونده خبر داد و گفت: «در این راستا یکی از مدیران دولتی بازداشت و عزل شده است و تحقیقات هم‌چنان ادامه دارد».

فروش نوزاد قبل از تولد

گفتگوی یکی از زنان کارتن خواب با یک سایت حکومتی بسیار تکان‌دهنده است:
«ناهید زنی که کودک به دنیا نیامده خودش را 28میلیون تومان پیش فروش کرده‌ است.
چرا تصمیم به فروش نوزاد خود گرفته ای؟
از روی فقر و نداری. چاره‌ای ندارم.
همسرت با این کار موافق است؟
خود او این پیام آگهی را گذاشت.
فرزند دیگری هم داری؟
بله 3فرزند پسر.
چند می‌فروشی؟
28میلیون تومان
زیاد نیست؟
اگر بخواهید تخفیف هم می‌دهم.
جنسیت نوزاد مشخص شده؟
خیر هنوز نمی‌دانیم پسر هست یا دختر.
گفتی به‌دلیل فقر این کار را انجام می‌دهی یعنی اصلاً قادر به نگهداری آن نیستی؟
اصلا، همسرم دو سال پیش یک کلیه‌اش را در ازای 10میلیون تومان فروخت آن وقت چه جوری می‌تونیم این فرزندمون رو هم بزرگ کنیم.
چه بخشی از پول را می‌خواهید قبل از تولد بگیرید؟
هیچ چی، فقط هزینه دکتر و دارو را بدهند.
کسی تا الآن پیشنهاد خرید به شما داده؟
بله یک مورد بوده ولی نشد به توافق نرسیدیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4202b370-f9e8-4888-b767-49fe0b198395"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات