728 x 90

فیس‌بوک حسابهای رژیم ایران را به‌خاطر رفتار هماهنگ جعلی حذف کرده است

فیسبوک
فیسبوک

فیس‌بوک ۵۱۳حساب دیگر متعلق به حکومت آخوندی را به‌خاطر رفتار هماهنگ جعلی حذف کرد.

رویترز روز ۶فروردین ۹۸ در گزارش خود در این باره نوشت: شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مجموع ۲۶۳۲صفحه، گروه و حساب از فیس‌بوک و اینستاگرام به‌خاطر عملیات مرتبط با چهار کشور را حذف کرده که تعداد ۵۱۳حساب مربوط به رژیم ایران بوده است.

فیس‌بوک می‌گوید: این صفحات و حسابها را به‌خاطر رفتار آنها و نه محتویاتشان حذف کرد.

این سختگیری برای جبران سهل‌انگاری قبلی در مقابله با محتویات افراط‌گرایانه و عملیات تبلیغاتی صورت گرفته است.

 

فیس‌بوک در ۱۲بهمن ۹۷ نیز با حذف نزدیک به ۸۰۰حساب مرتبط با رژیم ایران اعلام کرده بود: این صفحات در فیس‌بوک و اینستاگرام به‌صورت هماهنگ در کشورهای مختلف به‌عنوان شهروندان این کشورها، دیدگاهها و منافع حکومت ایران را تبلیغ می‌کردند.

 

خبرگزاری فرانسه در ۱۳بهمن۹۷ نوشت: فیس‌بوک اعلام کرد: ما می‌توانیم اثبات کنیم که محتوای این صفحات از ایران می‌آید، توسط افرادی در ایران کنترل می‌شوند و در اکثر موارد محتوای رسانه‌های حکومتی در ایران را باز پخش می‌کردند. حسابهای حذف شده معمولاً خود را به‌عنوان افراد محلی در کشورهای مختلف معرفی می‌کنند، اما اغلب با استفاده از حسابهای جعلی و موضوعاتی که از رسانه‌های حکومتی در ایران گرفته شده، خبرهای جعلی منتشر می‌کنند. حسابهای بسته شده اطلاعات نادرست مورد نظر حکومت ایران را در بیست کشور توزیع می‌کردند.

 

خامنه‌ای در روز ۶شهریور ۹۶ درباره اهمیت دروغپردازی و تبلیغات مدنظرش برای بقای حکومت آخوندی گفته بود:

 

خامنه‌ای -۶شهریور۹۶:

اسمش فضای مجازی است، در حالی‌که واقعاً فضای حقیقی است، یعنی توی زندگی بسیاری از مردم حضور داره این فضا، خب همین فضای مجازی، ابزاری است یک ابزار بسیار کار آمد برای این‌که شما بتوانید پیام تون رو به اقصی نقاط دنیا برسونید، به گوش همه برسونید،

 

در شهریورماه گذشته و به‌دنبال بسته شدن ۲۸۴حساب توئیتری رژیم آخوندی، دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد: ماشین عظیم سایبری آخوندها توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با هزینه‌های کلان از اموال مردم محروم ایران و به کار گرفتن هزاران پاسدار و بسیجی و هکر وابسته به آنها اداره می‌شود و کار کرد آن گمراه‌سازی، پمپاژ اطلاعات دروغ، شیطان‌سازی علیه مقاومت و منحرف کردن جریان اطلاع‌رسانی است. رژیم آخوندی به این و سیله درصدد است که از یک‌سو به سیاست مماشات سوخت برساند و از طرف دیگر به زمینه‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران بپردازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdd2a08a-f290-4b58-a156-e90724018176"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات