728 x 90

فیس‌بوک صدها حساب کاربری جعلی وابسته به رژیم ایران را بست

فیس بوک
فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۹ اعلام کرد صدها حساب کاربری جعلی وابسته به رژیم ایران، از جمله سازمان صدا و سیما، که حداقل از سال ۲۰۱۱ سرگرم کارزار انتشار «اطلاعات غلط» هستند را مسدود کرده است.

ناتانیل گلیچر، مدیر بخش امنیت سایبری فیس‌بوک، ضمن تأیید این اقدام گفت شبکه رادیو و تلویزیون حکومتی رژیم ایران با کارزارهای انتشار اطلاعات غلط ایرانی‌ها که قبلاً کشف شده بودند، «ارتباطات اساسی» داشته است.

گلیچر گفت: شبکه‌های جدید انتشار اخبار دروغین رژیم ایران نیز با همان شیوه‌های شبکه‌های قبلی افشا شده فعالیت می‌کردند، بدین ترتیب که تحت نام رسانه خبری مستقل یا سازمانهای خیریه، کشورهای زیادی در جهان از الجزایر تا بنگلادش و از بریتانیا تا زیمبابوه را هدف قرار می‌دادند.

بنا به‌گفته این شبکه اجتماعی حساب‌های کاربری مسدود شده؛ رای‌دهندگان کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا را هدف گرفته بودند.

رویترز نیز در گزارشی به تحقیقات مستقل خود در سال ۲۰۱۸ اشاره دارد که چگونه رژیم ایران با حساب‌های کاربری فراوان و استفاده از ۷۰سایت، کارزار اطلاعات غلط برای بیش از ۱۵کشور راه‌اندازی کرده بود.

رویترز در گزارش خود هم‌چنین به‌نقل از شرکت امنیت سایبری «گرافیکا» می‌نویسد «فعالیت برخی از حساب‌های کاربری مرتبط با صدا و سیمای رژیم ایران مربوط به سال‌های قبل از ۲۰۱۲ بود که مقامات ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا را هدف قرار داده بودند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d97e027-2556-4b47-9e2f-fbe59031a4d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات