728 x 90

فیس‌بوک چندین صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام رژیم ایران مسدود کرد

فیس بوک
فیس بوک

شرکت فیس‌بوک روز سه‌شنبه ۶آبان از بستن چندین صفحه در فیس‌بوک و اینستاگرام رژیم ایران که با هدف دخالت در انتخابات آمریکا، نشر اطلاعات کذب و غلط منتشر می‌کردند، خبر داد.
فیس‌بوک با اعلام بسته شدن ۱۲ حساب کاربری، شش صفحه در فیس‌بوک و ۱۱ حساب کاربری در اینستاگرام که به‌نمایندگی از نهادهای دولتی فعالیت هماهنگ در جهت انتشار خبرهای کذب و اطلاعات غلط داشتند را مسدود کرده است. این صفحات از داخل ایران اداره می‌شدند و مخاطبان در آمریکا و اسراییل را هدف قرار داده بودند.


جان رتکلیف مدیر اطلاعات ملی و کریستوفر ری مدیر اف.بی.آی هفته پیش، طی یک کنفرانس خبری اعلام کردند که ایران و روسیه اطلاعات ثبت نام رأی دهندگان را با نیت دخالت در انتخابات نوامبر به دست آورده‌اند. مدیر اطلاعات ملی گفت: «ما قبلاً شاهد ‌این بوده‌ایم که رژیم ایران ایمیل‌های جعلی به‌منظور ارعاب رأی دهندگان، برانگیختن ناآرامی اجتماعی و تخریب پرزیدنت ترامپ ارسال می‌کند.»


شایان ذکر است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۲آبان در بیانیه‌یی گفته بود. «آمریکا دخالت خارجی در انتخاباتش را تحمل نخواهد کرد و کل دولت آمریکا از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای هدف قرار دادن آنهایی که تلاش می‌کنند در روند دموکراتیک ما دخالت کنند، استفاده می‌کند. رژیم ایران برای مدت‌های طولانی از ماشین تبلیغات حکومتی خود برای دروغگویی به مردم ایران و شعله‌ور کردن آتش تنفر از آمریکا استفاده کرده است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e4cfc4b-c324-4ca5-a86e-260671a59916"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات