728 x 90

قانونگذاران آمریکایی درباره توقف جنگ غزه قبل از ماه رمضان اظهار امیدواری کردند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

رویترز روز چهارشنبه دوم اسفند ماه از اظهار امیدواری قانونگذاران آمریکایی درباره توقف جنگ غزه قبل از ماه رمضان خبر داد.

دو قانونگذار ارشد آمریکایی که با رهبران اسراییلی و عرب گفتگو کردند، روز سه‌شنبه گفتند که امیدوارند توافقی حاصل شود که اجازه توقف بشردوستانه در جنگ غزه را قبل از ماه مبارک رمضان بدهد.

سناتورهای دموکرات ریچارد بلومنتال و کریس کونز در مصاحبه با رویترز در امان که قبلاً گفته بودند با ملک عبدالله پادشاه اردن ملاقات کرده و با رهبران اسراییل در اورشلیم گفتگو کرده‌اند - گفتند که امید زیادی به توافقی به‌زودی برای آزادی گروگانهای حماس در ازای توقف در جنگ وجود دارد.
بلومنتال که عضو کمیته نیروهای مسلح سنا است به رویترز گفت: «در عرض چند هفته و قبل از ماه رمضان ما می‌توانیم شاهد یک مکث [در جنگ] باشیم»

کشورهای عربی به رهبری اردن ابراز نگرانی کرده‌اند که تداوم تهاجم اسراییل به حماس در ماه مبارک رمضان می‌تواند تنشها را در جنگ افزایش دهد...

سناتور بلومنتال گفت که گفتگو با رهبران اسراییل نشان می‌دهد که اسراییل با پایان دادن به مرحله نبرد شدید در غزه و تمرکز احتمالی روی نبرد ضدشورش، آماده توقف است.
بلومنتال گفت: «هنگامی که توافق بر سر یک مکث وجود دارد، راه را به سوی مذاکره‌ای باز می‌کند که می‌تواند منجر به خودگردانی فلسطینیها شود، کشوری که به آنها کنترل بر سرنوشت خود را می‌دهد».

سناتور کونز گفت: «تلاشی برای ایجاد تعادل بین حمایت از اسراییل و جنگ آن علیه حماس و حمایت از آرمانهای مشروع مردم فلسطین برای خودمختاری و پایان درگیری وجود دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc1470bd-4b9a-47d2-98f6-eba860500cf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات