728 x 90

قاچاق شیر خشک به افغانستان و عراق

قاچاق شیرخشک
قاچاق شیرخشک

قیمت دستوری پایین موجب تبدیل شدن شیرخشک نوزاد به کالای مقرون به صرفه برای قاچاق به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق شده است.
سایت حکومتی تجارت‌نیوز روز یکشنبه ۲۷تیر، به‌نقل از کارگزاران رژیم نوشت، در ابتدای خردادماه امسال انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک اعلام کرده، با توجه به این‌که برخی شرکت‌های شیرخشک نوزاد تنها تا ۲ماه دیگر مواد اولیه دارند پیش‌بینی می‌شود به‌زودی بحران تأمین شیرخشک نوازد در کشور بسیار جدی شود.
این کارگزاران با تأکید بر این‌که ۸۵درصد از مواد اولیه شیرخشک نوزاد وارداتی است، دلیل بحران در آینده را عدم تخصیص ارز به واردات این مواد عنوان کرد.
حال به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک درست از آب در آمده است و خبرها از بازار نشان از کاهش عرضه شیرخشک نوزاد دارد.
دیگر کارگزار رژیم هانی تحویل‌زاده گفت، انجمن تولیدکنندگان شیرخشک و غذای کودک، با پیگیری انجمن ۵۰درصد نیاز ارزی واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تأمین شد اما، عدم تأمین ۵۰درصدی باقی مانده موجب عقب ماندن تولیدکنندگان از تأمین نیاز بازار شده است.
تحویل‌زاده با بیان این‌که رونق قاچاق شیرخشک نوزاد به کشورهای همسایه و قیمت دستوری پایین موجب تبدیل شدن شیرخشک نوزاد به کالای مقرون به صرفه برای قاچاق به کشورهای همسایه شده است به‌نحوی که قاچاق به کشورهای افغانستان و عراق سهم تأثیرگذاری از شیرخشک نوزادان ایرانی را می‌بلعد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60d5fdae-86d9-488d-97a4-310f4937b5de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات