728 x 90

قطع تماسهای زندانیان در زندان مرکزی تبریز پس از شورش

زندان مرکزی تبریز و فشافویه
زندان مرکزی تبریز و فشافویه

دژخیمان خامنه‌ای در زندان تبریز پس از شورش ۷فروردین، برای پنهان‌سازی جنایاتشان در زندان و هراسان از تکرار شورش، ملاقاتهای زندانیان را قطع کرده‌اند. نیروهای گارد ضدشورش در حالت آماده‌باش قرار دارند و به سربازانی که در زندان هستند مرخصی داده نمی‌شود. بسیاری از سربازان گفته‌اند اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، فرار خواهند کرد.

رژیم هم‌چنان از آزادی زندانیان و حتی از دادن مرخصی در بحبوحه شیوع کرونا خودداری می‌کند و دژخیمان به زندانیان گفته‌اند ممنوعیت ملاقات و سایر محدودیتها دو ماه دیگر ادامه می‌یابد.

بعدازظهر ۷فروردین ۱۳۹۹، زندانیان بندهای۷و ۹ زندان تبریز که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند.

 

در شرایطی که بیماری کرونا در فشافویه شیوع پیدا کرده و ۸زندانی بر اثر ابتلا به کرونا جان‌ باخته‌اند، مسمومیت غذایی، آب آلوده و هر بیماری دیگری تهدید ابتلاء زندانیان به کرونا را افزایش می‌دهد.

روز جمعه ۲۲فروردین، شماری از زندانیان زندان فشافویه بر اثر غذای فاسد مسموم شدند. این مسمومیت در حالی است که زندانیان از رسیدگی درمانی محروم هستند و در شرایط بسیار سختی به‌سر می‌برند.

چاههای حفاری شده آب آشامیدنی زندان فشافویه در فاصله ۱۰۰متری با مجتمع‌های گاوداری صنعتی و شهر حسن آباد و شهرک صنعتی است. آب آشامیدنی این زندان با آبهای فاضلاب مخلوط و آلوده است و قابل آشامیدن نیست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4272db43-1cd0-4e69-9e53-811bae450037"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات