728 x 90

قیمت دلار در آستانه ۲۲هزار تومان

افزایش قیمت دلار
افزایش قیمت دلار

به گزارش وبسایت بن‌بست روز یکشنبه ۱۵تیر قیمت دلار به ۲۱۹۰۰تومان رسید.
امروز یکشنبه عضو مجلس ارتجاع راستینه از شهرکرد به ظریف وزیر خارجه رژیم گفت: «برجام با هدف از کار انداختن چرخ‌های سانتریفیوژها سبب از کار انداختن چرخ های اقتصادی شد. دلار ۲۰هزار تومانی را باید دلار برجامی ‌نامید و این موضوع همان گلابی‌هایی است که شما به مردم وعده دادید».

هم‌چنین جمعی از اعضای مجلس ارتجاع قرار است سؤالاتی را از آخوند روحانی در مجلس طرح کنند. یکی از سؤالات در رابطه با دلار است که «از فروردین ۹۷ که قیمت دلار دولتی ۴۲۰۰تومان اعلام شد، تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده است. به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلارها چه شده است و چه تاثیری بر کنترل تورم داشته است؟ چرا و به چه دلیل قیمت ارزهای خارجی به‌سرعت در حال افزایش و ارزش پول ملی در حال کاهش است؟».

افزایش قیمت دلار

افزایش قیمت دلار

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «روز شنبه ۱۴تیر در شرایطی که اقتصاد به‌خاطر پاندمی کرونا و تحریم‌های آمریکا زیر فشار است، ریال ایران به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا در بازار غیررسمی سقوط کرد. طبق اعلام سایت ارزی بن‌بست، دلار روز جمعه برابر با ۲۰هزار و ۸۲۰تومان بود. در حالی که روز شنبه به ۲۱هزار و۵۵۰ تومان رسید».

پروفسور استیو حنکی از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا روز ۱۴تیر درباره کاهش ارزش ریال گفت: «یکبار دیگر ریال ایران در برابر دلار آمریکا تنزل یافته است و به سطح بی‌سابقه‌یی پایین است. در حال حاضر تورم در ایران ۶۴درصد در سال بوده و رو به افزایش است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/522e21ff-d995-4a09-a6ad-b57155834487"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات