728 x 90

لارنس نورمن: آیا اتحادیه اروپا درباره عواقب ضرب‌الاجل ۱۵اوت در صورت عدم رعایت آن، مصمم است

مذاکرات وین
مذاکرات وین

لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در اروپا روز ۲۱مرداد درباره ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: ما معتقدیم اتحادیه اروپا در مورد ضرب‌الاجل ۱۵اوت جدی و مصمم است.

یک منبع این موضوع را به‌صورت خیلی مختصر بیان کرد. ما معتقدیم اتحادیه اروپا در مورد ضرب‌الاجل ۱۵اوت جدی است. چیزی که ما مطمئن نیستیم این است که آیا اتحادیه اروپا درباره عواقب ضرب‌الاجل و در صورت عدم رعایت آن، مصمم است.

 

خبرگزاری حکومتی ایرنا روز جمعه ۲۱مرداد از قول یک دیپلمات رژیم نوشت: پیشنهادهای اروپا در صورتی قابل قبول است که در موضوعات مختلف از جمله ادعاهای سیاسی مرتبط با مسایل پادمانی، تحریم‌ها و تضمین، برای نظام اطمینان ایجاد کند.

 

وال ژورنال نوشت: اتحادیة اروپا در متن نهایی ۲۵صفحه ای خود برای احیای توافق اتمی امتیاز قابل ملاحظه‌ای در مورد فعالیت‌های اتمی گذشته به رژیم ایران داده است

متن پیشنویس ۲۵صفحه ای پیشنهاد اتحادیه اروپا که وال استریت ژورنال آنرا دیده، می‌گوید رژیم ایران موافقت می‌کند قبل از آنکه توافق اجرایی شود به نگرانی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ خواهد داد. بر اساس این متن، در صورت همکاری رژیم، آمریکا و سایر طرفها، حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ترغیب به پایان دادن به این تحقیقات خواهند کرد.

وال استریت ژورنال می‌نویسد: رافائل گروسی رئیس آژانس، قول داده که هرگز تحقیقات را ول نکند تا آنکه ایران جواب بدهد که مواد اتمی از کجا آمده بوده و حالا کجاست.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن خواهان آن است که تحقیقات آژانس حل و فصل شودو تنها راه برای اینکار این است که ایران به آژانس اطلاعاتی که نیاز دارد را بدهد.

 

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران باید تصمیم بگیرد که درخواستهای اضافی خود را که فراتر از برجام است کنار بگذارد. در نهایت، انتخاب با آنهاست

وی افزود: دولت آمریکا به روشنی تضمین کرده است که رژیم ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

 

مالکی عضو مجلس ارتجاع گفت:‌ اگر ماهیت متن جدید تفاوتی با متن قبلی نداشته باشد، از الان مشخص است که مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید . اینطور هم که پیش می‌رود، ممکن است باز هم مذاکرات به بن‌بست برسد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09738597-0091-4d4f-85f5-9ee22ad62f37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات