728 x 90

رد لایحه سی اف تی توسط مجمع تشخیص مصلحت رژیم ایران؛ «ایست دوباره مجمع بر لایحه پولشویی»

مجمع تشخیص مصلحت نظام - عکس از آرشیو
مجمع تشخیص مصلحت نظام - عکس از آرشیو

مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی ضمن مخالفت با یکی از مواد لایحه سی اف تی، این لایحه را برای اصلاح به مجلس رژیم برگرداند.

در واکنش به رد این لایحه علی مطهری نایب رئیس مجلس ارتجاع گفت: بدعت آشکار مجمع تشخیص مصلحت کیان مجلس را تهدید می‌کند.

روزنامه‌ ایران ارگان دولت روحانی که خبر رد لایحه سی اف تی را تحت عنوان «ایست دوباره مجمع بر لایحه پولشویی» منتشر کرده است، نوشت: ماده یک لایحه سی اف تی، که به‌خاطر «مغایرت آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی»، توسط شورای نگهبان به مجمع تشخیص ارجاع شده بود، روز شنبه در این مجمع مورد بررسی قرار گرفت و «مقرر گردید مصوبه مجلس در خصوص این بند اصلاح گردد».

 

در واکنش به رد لایحه سی اف تی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی مطهری، نایب رئیس مجلس ارتجاع، گفت: ارجاع مجدد لایحه به مجلس، فراتر از اختیارات مجمع است و مجلس باید برای این بدعت آشکار که کیان آن را تهدید می‌کند، تدبیر کند. مجمع به جای آن که بین نظر مجلس و شورای نگهبان داوری کند، آن را برای اصلاح به مجلس می‌فرستد.

از سوی دیگر پاسدار محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام آخوندی، از این‌که مجلس رژیم بر نظر خود اصرار کرده و هفته پیش نظر مجمع را رعایت نکرده، انتقاد کرد و گفت: این برای اولین بار بود که مجلس ایرادات هیأت عالی نظارت را قبول نکرد.

 

از این پیشتر کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع نیز گفته بود: شورای نگهبان نمی‌تواند از ایرادات CFT چشم‌پوشی کند.

 

در ادامه بحران بر سر تن‌دادن به اف.ای.تی.اف، روزنامه دولت آخوند روحانی نوشت: اگر درباره لوایح یاد شده تصمیم درست گرفته نشود، فشار مالی مضاعفی را متحمل می‌شویم.

آخوند غروی از باند روحانی نیز گفت: اگر ما الزامات روابط اقتصای را رعایت نکنیم، حتی کشورهای هم‌پیمان ما مانند چین و روسیه نیز ناچار به قطع یا کاهش همکاری خود با ما هستند... و هزینه‌اش روی دوش مردم خواهد بود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad0d638c-4830-404d-8aed-7d8a9ab6e058"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات