728 x 90

لغو سفر تیم وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا به‌دلیل نداشتن هزینه اعزام

وزنه برداری - عکس از آرشیو
وزنه برداری - عکس از آرشیو

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری رژیم از اعزام نشدن تیم‌های نوجوانان و جوانان به مسابقه‌های قهرمانی آسیا در کره شمالی به‌دلیل نداشتن هزینه اعزام خبر داد.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان در سال ۲۰۱۹ دو رویداد مهم را از دست داد که دلیل اصلی آن هم مربوط به مسائل مالی بود تا حاصل ماه‌ها تمرین و ماندن در اردو خانه‌نشینی باشد. نوجوانان ابتدا در ماه مارس ۲۰۱۹ مسابقات قهرمانی جهان را در لاس‌وگاس آمریکا از دست دادند که آن زمان هم دلیل اصلی مسائل مالی عنوان شد و این‌که ایران مطمئن نبود با وجود هزینه‌ای که برای گرفتن ویزا می‌کند موفق به اخذ ویزا می‌شود یا خیر. در نهایت تیم نوجوانان مسابقات جهانی را از دست داد و وزنه‌برداران پس از ماه‌ها حضور در اردو مجبور شدند به خانه برگردند.

 

اکنون دوباره این اتفاق برای آنها افتاد آن هم در فاصله زمانی ۶روز مانده تا آغاز مسابقات آسیایی. در حالی که وزنه‌برداران از ماه‌ها پیش در اردو بودند اما اکنون متوجه شدند اعزام به کره‌شمالی لغو شده و باز هم دوباره به جای مسابقات باید به خانه برگردند. نکته قابل‌ توجه این است که تقویم مسابقات بین‌المللی از مدتها قبل مشخص بوده است و فدراسیون اطلاع داشته که وزنه‌برداران هر رده‌ سنی چه مسابقاتی را پیش‌رو دارند و میزبان مسابقات نیز کدام کشورها هستند.

 

سایت حکومتی خبرآنلاین به‌ نقل از علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری رژیم نوشت: هزینه اعزام این تیم بالغ بر ۱۰میلیارد ریال بود که با توجه به بودجه و نقدینگی ۴۰میلیارد ریالی کنونی فدراسیون به مشکل برمی‌خوردیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری رژیم در ادامه با اشاره به محدودیت منابع مالی گفت: «به‌دلیل محدودیت منابع مالی که فدراسیون وزنه‌برداری دارد همه تلاش خود را کردیم تا وزنه‌برداران به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به کره شمالی اعزام شوند، اما این مهم اتفاق نیافتاد.

با ارزیابی وضعیت مالی و تصمیم جمعی به این نتیجه رسیدیم که وزنه‌برداران را به این رقابت‌ها اعزام نکنیم...

برای حضور در پیکارهای جوانان جهان در فیجی ۱۰میلیارد ریال هزینه کردیم. با توجه به محدودیتهای مالی فدراسیون، اعزام به کره شمالی شدنی نبود. برخی از فدراسیونها بیش از ۳۰میلیارد تومان بدهی دارند چه کسی می‌تواند پاسخگوی این همه بدهی باشد.
جوانان وزنه‌بردار ما قرار بود در مسابقات مصر حضور یابند اما این کشور به‌طور رسمی از میزبانی انصراف داد و منتظر اعلام میزبانی کشور دیگر هستیم. قیمت بلیتهای هواپیما به‌طور سرسام آوری افزایش یافته است».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1718bfd8-1926-4ef2-8ffe-b70bd7c2af87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات