728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در دنیا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو در سخنرانی خود در کنفرانس منامه در روز ۱۴آذر، رژیم آخوندی را عامل اصلی بحران در منطقه و «بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در دنیا» دانست، و گفت: «ما درس‌های مماشات دولت قبلی با رژیم ایران را فرا گرفتیم. فرستادن بسته‌های بزرگ پول نقد برای تغییر رفتار (رژیم) ایران، به‌جای این‌که رفتار این رژیم را تغییر دهد، بسیج تروریستی آنها را تأمین مالی و آنها را جری‌تر کرد.

ما از برجام خارج شدیم که پول نقد و مصونیت برای رفتار شرورانهٔ (رژیم) ایران به‌ازای تضمینهای غیرقابل راستی‌آزمایی اتمی تبادل می‌کرد و همهٔ ما را در معرض تهدید قرار می‌داد.

ما حدود ۷۷دور تحریم (علیه رژیم ایران) اعمال کردیم که تقریباً ۱۵۰۰فرد و نهاد را هدف قرار می‌دهد. بنا‌ به‌گفتهٔ خود مقامات رژیم، ما آنها را از حدود هفتاد میلیارد دلار برای تروریسم محروم کردیم.

وزیر خارجهٔ آمریکا، اضافه کرد: «ما شاهد بودیم که کشورهای متعددی حزب‌الله را به‌عنوان یک گروه تروریستی لیست‌گذاری کردند و از دادن حق فرود به ماهان‌ایر که خط هوایی تروریستی (رژیم) ایران است، خودداری کردند.

و ما هم‌چنین تروریست ارشد رژیم قاسم سلیمانی را از صحنهٔ نبرد حذف کردیم. این اقدام نشان داد که خط قرمز واقعی به چه ترتیب است».

پمپئو دربارهٔ تهدید رژیم به افزایش فعالیت‌های اتمی و غنی‌سازی، گفت: «همین ۴۸ساعت پیش آنها گفتند به غنی‌سازی ۲۰درصد می‌پردازند. این به شما کمبود توافق اتمی (برجام) را نشان می‌دهد که آنها می‌توانند در داخل کشور غنی‌سازی کنند و تا زمانی که آنها این قابلیت را دارند می‌توانند دنیا را به گروگان بگیرند. نباید اجازه داد که این اتفاق بیفتد». (سایت وزارت امور خارجهٔ آمریکا ۱۴آذر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36a9ecab-ee17-4604-9cd4-554fd697996c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات