728 x 90

رویترز: مایک پمپئو از کشورها خواست از دادن اجازه پرواز به خطوط هوایی رژیم ایران خودداری کنند

هواپیمایی ماهان ایر
هواپیمایی ماهان ایر

به گزارش خبرگزاری رویترز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستار پایان دادن به اجازه استفاده از قلمرو هوایی کشورها برای خطوط هوایی رژیم ایران در پرواز به ونزوئلا شد.

رویترز نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۱۰اردیبهشت از کشورها خواست تا از دادن اجازه پرواز در قلمرو هوایی‌شان به ماهان ایر، یک شرکت هواپیمایی ایرانی تحت تحریم‌های آمریکا، خودداری کنند، که وی گفت اخیراً محموله‌هایی از "‌‌پشتیبانی ناشناخته"‌‌ را به دولت ونزوئلا تحویل داده است...

 

پمپئو در سخنرانی در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه اظهار داشت، هواپیماهای شرکت خصوصی ماهان ایر، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران، در روزهای اخیر تدارکاتی را به دولت مادورو تحویل داد.

 

پمپئو گفت: "‌‌طی چند روز گذشته، هواپیماهای متعدد متعلق به ماهان ایر پشتیبانی ناشناخته‌ای را به رژیم مادورو رسانده‌اند. این همان شرکت هوایی تروریستی است که رژیم ایران برای جابه‌جایی تسلیحات و جنگجویان در خاورمیانه از آن استفاده می‌کرد"‌‌.

 

پمپئو ادامه داد، پروازها "‌‌باید متوقف شوند"‌‌، و اضافه کرد که کشورها باید از دادن اجازه پرواز به ماهان ایر در قلمرو هوای‌شان خودداری کنند "‌‌همان‌طور که ​​بسیاری هم‌اکنون هم اجازه فرود به این خط هوایی تحریم شده نمی‌دهند"‌‌....

 

واشنگتن در ماه دسامبر و ژانویه ماهان ایر را به‌دلیل نقش در گسترش سلاح های کشتار جمعی و حمل اسلحه و شبه‌نظامیان به سوریه به‌عنوان بخشی از پشتیبانی رژیم ایران از دمشق در جنگ داخلی آن کشور تحریم کرد.

 

این تحریم‌ها، تحریم‌های ضدتروریستی سال ۲۰۱۱ را که بر ماهان ایر به‌دلیل پشتیبانی آن از سپاه پاسداران اعمال شده بود، گسترش داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bba60ba5-2792-46fc-9c6d-7b9dab55d23a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات