728 x 90

محمدرضا ظفرقندی: دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از اتفاقات تلخ گذشته درس بگیریم

نخریدن واکسن توسط رژیم آخوندی
نخریدن واکسن توسط رژیم آخوندی

محمدرضا ظفرقندی؛ رئیس سازمان نظام پزشکی رژیم آخوندی در مطلبی که روزنامه حکومتی آرمان به‌تاریخ پنجشنبه ۱۱دی آنرا منتشر کرد با اعتراف به سیاست‌های ضدمردمی حاکمیت پلید آخوندی از زمان شروع بیماری کرونا نوشت: «دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و باید تصمیمات بر پایه تجربه و منطق انجام گیرد. به‌عنوان مثال روزگاری عنوان شد که قرنطینه خیلی ضرورتی ندارد، اما بعد‌ها معلوم شد خیر، قرنطینه ضرورت دارد دنیا شروع به واکسیناسیون کرده است و با این کار جان مردمش را حفظ می‌کند.»

سخنان این کارگزار رژیم در حالی بیان می‌شود که یک کارشناس دیگر رژیم به نام امید کاجیان در مقاله‌ای دیگر در همین روزنامه به تاریخ ۱۱دی با اشاره به سیاست‌هایی پشت‌پرده دست‌اندرکاران حکومتی پیرامون واکسن ایرانی کرونا می‌نویسد: «این‌که جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در سخنانی پس از انجام تست انسانی واکسن کرونای ایرانی گفت: تولید نهایی این واکسن به تأیید سازمان بهداشت جهانی نیازی ندارد. هر وقت قرار شد تولید برای صادرات داشته باشیم می‌توانیم برای اخذ مجوز‌های بین‌المللی هم اقدام کنیم! اظهاراتی که با واکنش‌هایی مواجه شد، بی‌نیاز دانستن از تأیید سازمان بهداشت جهانی در مورد این واکسن به‌واقع بسیاری را با این پرسش مواجه کرده است که با این روال این واکسن به کجا ختم می‌شود؟ اصرار ایران بر تولید واکسن ایرانی اگر چه بد نیست اما ماجرا از جایی شروع می‌شود که این اصرار، گویی رنگ و بوی سیاسی و در عین‌حال شکل سؤالی به خود بگیرد؛ نکته‌یی که اگر چه برای سیاسیون ایران که بسیاری اوقات سرپوش نهادن بر مسائل برایشان عادی است، مسأله‌یی ندارد، اما قطعاً در قبال چیزی که با سلامتی مردم سروکار داشته باشد نمی‌توان از چنین روشی استفاده کرد».

این کارشناس رژیم در بخش دیگری از مقاله خود با اعتراف به بی‌اعتمادی جامعه نسبت به حاکمیت ادامه می‌دهد: «مسئولان پیش‌تر موضوع تحریم‌ها را دلیل نخریدن واکسن عنوان کرده بود، در حالی‌که باقی کشورها چنین چیزی را رد می‌کنند و از سویی معتقدند که برنامه کواکس نیز تسهیل‌کننده ایران برای خرید واکسن بوده است. مردم ظاهراً در مورد واکسن دنبال شعارهای حماسی و نمایش‌های تلویزیونی مثل آنچه در مورد مستعان ۱۱۰ که به‌عنوان دستگاهی که می‌تواند برای شناسایی لحظه‌ای ویروس کرونا از فاصله دور (شعاع ۱۰۰ متر) استفاده شود و رونمایی شد، نیستند، بلکه اولاً می‌خواهد به‌موقع واکسن بزنند، ثانیا می‌خواهند از سلامت و تاییدیه‌های واکسن چه داخلی و چه خارجی اطمینان داشته باشند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bb8c94f-c61e-458f-9d05-1b96d5fe736b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات