728 x 90

محکومیت حمله تروریستی حوثی‌ها به فرودگاه ابوظبی توسط آمریکا، انگلستان، سازمان ملل و کشورهای عربی

فرودگاه ابوظبی
فرودگاه ابوظبی

کشورهای آمریکا، انگلستان، عربستان، مصر، کویت، بحرین، قطر، اردن، الجزائر، یمن، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل روز دوشنبه ۲۷دی، حمله پهپادی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را محکوم کرده و بر حمایت‌های خود از کشور امارات متحده عربی در دفاع از امنیت این کشور تأکید کردند.

لیز تراس وزیر خارجه انگلستان در توئیتی نوشت: من حملات تروریستی مورد ادعای حوثی‌ها در امارات متحده عربی را به‌شدت محکوم می‌کنم.

رویترز نوشت: بلینکن وزیر خارجه آمریکا حملات حوثیها به امارات را در یک تماس تلفنی با همتای اماراتی محکوم کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه در تماس با همتای اماراتی خود اقدام شورشیان حوثی مورد حمایت حکومت ایران در حمله به ابوظبی را محکوم کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید نیز در بیانیه‌یی این حمله را تروریستی خوانده و آن را به‌شدت محکوم کرد و گفت، حوثی‌ها مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند و ما با امارات متحده عربی و شرکای بین‌المللی برای پاسخگویی آنها همکاری خواهیم کرد.

جیک سالیوان در ادامه بیانیه تأکید که تعهد ایالات متحده به امنیت امارات تزلزل ناپذیر است و واشنگتن در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده است.

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل حملات امروز به ابوظبی را محکوم کرد و با تأکید بر این‌که جنگ در یمن راه‌حل نظامی ندارد، از همه طرف‌ها خواست که حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و به‌طور سازنده و بدون پیش‌شرط با فرستاده ویژه او در امور یمن روند سیاسی را برای دستیابی به یک راه حل از طریق مذاکره را پیش ببرند.

اتحادیۀ اروپا نیز حملات حوثی‌ها به ابوظبی را محکوم کرد.


خبرگزاری رسمی امارات «وام» اعلام کرده بود که در نتیجه حمله پهپادی به مراکز غیرنظامی در اثر آتش‌سوزی‌ها منجر به کشته شدن ۳نفر شامل دو تبعه هندی و یک پاکستانی و هم‌چنین مصدومیت ۶نفر دیگر در انفجار تانکرهای سوخت رسانی در ابوظبی شد.
در همین رابطه وزرای کشورهای عربی این حمله را محکوم کردند، وزارت‌خارجه کویت حمله پهپادی حوثی‌ها به مناطق غیرنظامی در امارات متحده عربی را محکوم کرد.
وزارت‌خارجه بحرین پرتاب پهپادهای انفجاری توسط شبه‌نظامیان حوثی به سوی ابوظبی را محکوم کرده و آن را حمله تروریستی بزدلانه توصیف کرد.
قطر نیز حمله به فرودگاه ابوظبی را محکوم کرد و هدف‌گیری تأسیسات غیرنظامی را اقدامی تروریستی دانست.
وزارت‌خارجه اردن ضمن محکوم کردن پرتاب پهپادهای انفجاری حوثی‌ها به سوی امارات متحده عربی تأکید کرد که امنیت امارات بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت اردن است.
سامح شکری، وزیر خارجه مصر ضمن اعلام همبستگی با امارات متحده عربی در پی وقوع حمله به فرودگاه ابوظبی، تأکید کرد که مصر از امارات در اتخاذ هر تدابیری برای مقابله با هر اقدام تروریستی که آن را هدف قرار می‌دهد، حمایت می‌کند.
الجزایر نیز طی بیانیه‌یی حملات به منطقه مصفح و فرودگاه ابوظبی در امارات متحده عربی را محکوم کرد.
وزارت‌خارجه یمن نیز حمله تروریستی به امارات را نشانه سردرگمی گروه شبه‌نظامیان حوثی پس از شکست‌های آن در استانهای مأرب و شبوه دانست.

سازمان همکاری اسلامی نیز حمله تروریستی به فرودگاه ابوظبی را به‌شدت محکوم و بر ایستادن در کنار امارات متحده عربی و حمایت از اقدامات این کشور در راستای دفاع از امنیت آن تأکید کرد.
عربستان نیز حمله تروریستی بزدلانه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به فرودگاه ابوظبی را با شدیدترین لحن محکوم کرد (العربیه ۲۷دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d1d37f0-4e10-4ee2-a9a9-997144107e22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات