728 x 90

گروسی توضیحات رژیم ایران در مورد ذرات کشف شده را نامعتبر اعلام کرد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۱۱اسفند در نشست فصلی شورای حکام آژانس توضیحات رژیم ایران در مورد ذرات کشف شده را نامعتبر اعلام کرد و گفت مایه نگرانی فراوان است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که آژانس برنامه راست‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌یی اعلام شده توسط ایران بر اساس توافق پادمانها را ادامه می‌دهد.

وی ضمن اشاره به کشف ذرات اورانیوم با منشأ انسانی و ذرات تحول یافته ایزوتوپی در دو سایت اعلام نشده ایران اشاره کرده و گفت نیاز است رژیم ایران به‌صورت کامل و سریع درباره منشأ این ذرات توضیح دهد و نگرانی‌ها از صحت و کامل بودن اطلاعات پادمانی که در اختیار آژانس قرار می‌دهد را رفع کند.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با حضور ۳۵کشور عضو این شورا در وین آغاز به کار کرد و این نشست در حالی آغاز شد که موضوع رژیم ایران و برجام در کانون توجه این نشست قرار دارد.

گروسی در مورد بازرسیهای آژانس از روند برنامه هسته‌یی رژیم ایران ضمن تأکید بر ادامه بازرسی آژانس از برنامه هسته‌یی رژیم ایران، گفت که این روند نباید به «ابزار چانه‌زنی» تبدیل شود.

این تأکید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی بیان می‌شود که رژیم ایران اخیراً اعلام کرد محدودیت‌هایی برای بازرسی آژانس از فعالیت‌ها و تأسیسات هسته‌یی خود اعمال کرده است و توافقی سه‌ماهه و موقت نیز با آژانس درباره بازرسی‌های آینده امضا کرده است.

لازم به یادآوری است که هفته جاری آمریکا از شورای حکام خواسته است قطعنامه توبیخی علیه رژیم ایران به‌خاطر عدم همکاری، عدول از تعهدات برجامی و سر باز زدن این رژیم از شفافیت در برنامه هسته‌یی تصویب کنند؛ موضوعی که خبرگزاری رویترز می‌نویسد مورد حمایت فرانسه، آلمان و بریتانیا به‌عنوان اعضای اروپایی برجام است، اما روسیه و رژیم ایران نسبت به تبعات آن هشدار داده‌اند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رژیم ایران در واکنش به تبعات تصویب قطعنامه گفت: «به‌هم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام شرایط توضیح داده‌ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راه‌کارهایی داریم». (آسوشیتدپرس ۱۱اسفند۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07b9258f-c9f5-4a5e-b379-8134f4efbf90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات